Screenshot: Youtube
KOPILOT nestalog malezijskog zrakoplova izgovorio je zadnje riječi koje su se čule iz kokpita, izjavio je u ponedjeljak direktor zrakoplovne tvrtke Malaysia Airlines, dok istražitelji razmatraju samoubojstvo kapetana ili prvog časnika kao jedno od mogućih objašnjenja nestanka zrakoplova.
Sve se više vjeruje da se radi o otmici ili sabotaži budući da su dužnosnici izjavili u nedjelju da je posljednja radio poruka iz zrakoplova "sve je u redu, laku noć" upućena nakon što je isključen sustav ACARS.
"Početna istraga je dala naznake da je kopilot posljednji govorio...", rekao je Jauhari u ponedjeljak odgovarajući na pitanje tko je izgovorio te riječi.
Posljednji signal ACARS-a, računalnog sustava za održavanje koji zrakoplovnoj tvrtki može prenijeti podatke o potrebnim mehaničkim popravcima ili prilagodbama, primljen u 1.07 sati u vrijeme kad je zrakoplov preletio sjeveroistočnu obalu Malezije.
"Mi ne znamo kada je nakon toga isključen ACARS", rekao je Jauhari.
Policija i multinacionalna istražiteljska ekipa možda nikada neće saznati što se točno dogodilo u kokpitu ako ne nađu zrakoplov, a zasada mu nema traga.
Piloti nestalog Boeinga 777 snimljeni nekoliko trenutaka prije kobnog leta
Sigurnosna kamera snimila je trenutak u kojem piloti nestalog Boeinga 777 prolaze pored osiguranja na aerodromu prije kobnog polijetanja, piše Daily Mail.
Kamera je snimila kapetana Zaharija Ahmada Šaha i kopilota Farika Hamida. Pilote se posljednjih dana često spominje u kontekstu mogućih otmičara aviona.
Prema pisanju Daily Maila, stariji od dvojice pilota, Šah, bio je protivnik vladajuće koalicije na Maleziji. On je navodno bio veliki politički aktivist i nije krio svoju potporu oporbenom čelniku Anwaru Ibrahimu čiji je slučaj planirao pratiti 7. ožujka. Dan prije nestanka Boeinga 777 Anwar Ibrahim je osuđen za sodomiju i dobio zatvorsku kaznu od pet godina. Policija je već pregledala kapetanovu kuću u kojoj je živio s razvedenom suprugom i njihovo troje djece.
U medije je stigla još jedna teorija kojom se pokušava riješiti misterij nestalog Boeinga 777. Prema pisanju malezijskih medija zrakoplov je letio na samo 1500 metara kako bi izbjegao radare zemalja preko kojih je letio. Taj je manevar karakterističan za borbene zrakoplove.
Vjeruje se kako je zrakoplov letio komercijalnim linijama kako ne bi bio probudio sumnje kod onih koji prate vojne radare.
Stručnjak za zrakoplovnu sigurnost, Sidney Dekker iz Australije odbacio je takvu ideju jer bi takav let imao veliko opterećenje na konstrukciju zrakoplova, a povećala bi se potrošnja goriva što bi uvelike skratilo njegov doseg.
Australija preuzela "južni vektor" potrage za zrakoplovom
Australija je prihvatila zahtjev Malezije da preuzme "južni vektor" potrage za zrakoplovom koji je prije više od tjedan dana nestao s 239 putnika i članova posade, rekao je u ponedjeljak australski premijer Tony Abbot.
On je rekao da tijekom telefonskog razgovora s malezijskim premijerom Najibom Razakom za potragu ponudio i dodatne resurse, uz dosad angažirana dva patrolna zrakoplova P-3 Orion. "Zatražio je da Australija preuzme odgovornost za potragu u južnom vektoru, za koji malezijske vlasti vjeruju da je jedan od mogućih pravaca leta zrakoplova", rekao je Abbot u parlamentu.
Prva cyber otmica zrakoplova?
U nedjelju su se pojavili navodi po kojima je moguće da je otmica zrakoplova izvedena uz pomoć mobitela ili USB sticka što bi bila prva cyber otmica aviona.