Jadranski naftovod i Naftna industrija Srbije zaključili ugovor o transportu nafte

Foto: janaf

JADRANSKI NAFTOVOD (JANAF) i Naftna industrija Srbije (NIS) potpisali su ugovor o transportu nafte za 2015. koji se odnosi na 1.700.000 tona nafte. Vrijednost i novčani tokovi ovog posla nisu otkriveni, a količina je nešto niža od lanjskih 1.750.000 tona te 1.800.000 tona ugovorenih u 2013.

Janaf je, prema posljednjim izvještajima za 3. kvartal 2014., u prvih 9 mjeseci lani ostvario 322 milijuna kuna prihoda iz temeljne djelatnosti, od čega se 68% odnosilo na transport nafte, 22% na skladištenje nafte te 10% na skladištenje derivata. Skladištenje nafte je prema tome za kompaniju poprilično značajno, a upravo to je segment koji pokazuje znakove veće aktivnosti u svijetu.

Većini je naime poznata činjenica da cijena nafte pada, ali u posljednje vrijeme je u igri još jedna zanimljivost. Naime, spot (trenutna) cijena nafte je ispod cijene futures ugovora (isporuka u budućnosti), što je poznato pod izrazom "contango", a ovaj fenomen se događa kad tržište očekuje opravak cijena nafte, navode analitičari iCapitala.

Janaf bi mogao zaraditi na trgovanju naftom

Ukratko, to znači da će vlasnici futures ugovora u budućnosti naftu moći prodati po skupljoj cijeni nego što je kupuju danas. Trenutna cijena za WTI crude je oko 47,49 USD po barelu, dok su futuresi uglavnom skuplji što se dalje u budućnost ide. Tako se na primjer ugovorom za veljaču 2015. trguje po 47,53 USD po barelu, za lipanj 2015. po 50,27 USD po barelu, a za prosinac 2016. po 59,82 USD po barelu.

Trgovci tu vide priliku kupovanja po spotu, skladištenja pa prodavanja po futures uguvoru u budućnosti ako je cijena dovoljno velika da pokrije trošak skladištenja. Upravo tu bi mogla biti prilika za kompanije poput Janafa, koje raspolažu takvim kapacitetima. Skladišni kapaciteti kompanije iznose 1,54 milijuna m3 za skladištenje nafte i 202 tisuće m3 za skladištenje naftnih derivata, zaključuju analitičari iCapitala.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.