Internet u snažnom porastu, klasični telefonski priključak odlazi u povijest

Ilustracija: scx.hu

NA TRŽIŠTU elektroničkih komunikacija zabilježen je neprekidni rast potražnje za internetskim prometom u trećem ovogodišnjem tromjesečju, što je rezultiralo time da je prosječni tromjesečni promet po korisniku prvi puta prešao 2 GB prometa, a ukupni prihod od usluge raste gotovo 40 posto na godišnjoj razini, objavila je Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM).

Istovremeno je zadržana ista gustoća priključaka jer je prvi puta broj podatkovnih SIM kartica smanjen, otprilike za isti broj koliko je povećan broj priključaka u mrežama nepokretnih komunikacija.
Još jedan pokazatelj upućuje na povećanu potražnju za internetom i razloge smanjenja broja podatkovnih kartica. Naime, u zadnjem promatranom razdoblju broj korisnika koji pristupaju internetu putem nepokretnih mreža prešao je 70 posto što upućuje da korisnici sve više koriste pametne telefone kao klasični internetski priključak.

Umjesto klasične telefonije, sve se više koriste Skype i Viber

Javna govorna usluga u mrežama pokretnih i nepokretnih komunikacija bilježi pad prihoda i korisnika na godišnjoj razini, iako zbog sezonskog karaktera ovi pokazatelji u mrežama pokretnih komunikacija ipak ostvaruju rast u odnosu na drugo tromjesečje.

Nastavak trenda smanjenja broja korisnika i prihoda u mrežama nepokretnih komunikacija očekuje se i u idućim razdobljima iz razloga što sve više korisnika koristi isključivo mobitele za razgovore i klasični telefonski priključak im više nije potreban. Isto tako, sve raširenija uporaba "over the top" aplikacija kao što su "Skype" i "Viber" utječe na prihode javne govorne usluge.

Tržište usluge prijenosa televizijskih programa bilježi rast od devet posto na godišnjoj te tri posto na tromjesečnoj razini, a paketi usluga, odnosno više vezanih usluga poput javne govorne usluge, pristupa internetu i televizije, postaju najčešći način pružanja elektroničkih komunikacijskih usluga u mrežama nepokretnih komunikacija. Rast takozvanih 2D i 3D paketa iznosi preko 7 posto.
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.