Više od 20 godina bio je šef F1 momčadi. Što mu slijedi sad kad je dobio otkaz?

Foto: EPA

NAKON 20 godina na čelu tima, Christian Horner (51) više nije šef Red Bull Racinga. Vijest o njegovom odlasku, opisana kao "puštanje s operativnih dužnosti", odjeknula je svijetom Formule 1 i ostavila ključno pitanje otvorenim: što je sljedeće za jednog od najuspješnijih, ali i najkontroverznijih šefova u povijesti sporta?

Horner se, prema informacijama Sky Sportsa, nalazi na plaćenom dopustu do kraja 2025. godine, što znači da se u paddock (dio staze namijenjen članovima F1 momčadi) može vratiti najranije u siječnju 2026. Iako je u emotivnom govoru zaposlenicima u Milton Keynesu rekao da će se posvetiti obitelji i da "tko zna što budućnost nosi", malo tko vjeruje da će 51-godišnjak gladan uspjeha dugo mirovati.

Alpine kao najizglednija opcija

Iako se Ferrari spominje kao san mnogih, analitičari smatraju da je francuska momčad Alpine puno realnija destinacija. Kako ističe F1 stručnjak Karun Chandhok, Horner bi tako mogao nastaviti živjeti u Velikoj Britaniji, s obzirom na to da je sjedište Alpinea u Enstoneu blizu njegove kuće.

Timu je, nakon niza potresa u vodstvu, prijeko potreban jasan vođa. Ondje je kao savjetnik i Hornerov stari prijatelj Flavio Briatore, koji, kako se navodi, ne želi svakodnevno voditi tim. To otvara vrata za Hornera unatoč napetoj povijesti s Renaultom (danas Alpine) iz ere hibridnih motora.

San o Ferrariju i prepreka zvana Hamilton

Mogućnost preuzimanja Ferrarija bez sumnje bi godila Hornerovom egu. Prema pisanju njemačkih i talijanskih medija, pozicija sadašnjeg šefa Freda Vasseura je pod pritiskom, a predsjednik Ferrarija John Elkann i ranije je pokazivao interes za Hornera, piše Motorsport.com.

Ipak, dolazak Lewisa Hamiltona u Maranello 2025. godine velika je prepreka. Hamilton snažno podržava Vasseura, a njegov odnos s Hornerom, posebno nakon kontroverzne sezone 2021., daleko je od idiličnog. Analitičar Ted Kravitz sumnja da bi ta suradnja funkcionirala, što bi Elkann morao uzeti u obzir.

Odlazak kao posljedica borbe za moć

Hornerov otkaz nije došao iznenada, iako se tako čini. Prema detaljnoj analizi portala The Race, njegov odlazak kulminacija je trogodišnje erozije unutar tima, potaknute unutarnjom borbom za moć nakon smrti suosnivača Red Bulla Dietricha Mateschitza.

Horner je preživio internu istragu zbog optužbi za neprimjereno ponašanje prema zaposlenici, no napetosti s Helmutom Markom i kampom Maxa Verstappena su rasle. Odlazak ključnih ljudi poput Adriana Neweya i Jonathana Wheatleya te pad forme tima oslabili su njegovu poziciju i učinili ga ranjivim.

Njegov odlazak sada se tumači i kao potez kojim Red Bull želi umiriti Verstappena i osigurati njegov ostanak u timu. Sam Max nikad nije javno tražio Hornerov odlazak, ali mu nikada nije pružio ni snažnu podršku, za razliku od Helmuta Marka.

Druge uloge i neizbježan povratak

Ako opcije u drugim timovima propadnu, Horneru ostaju i druge uloge. Mogao bi slijediti put bivših šefova timova poput Jeana Todta, Rossa Brawna i Stefana Domenicalija, koji su prešli na visoke funkcije unutar FIA-e ili same Formule 1. Njegovo poznavanje svih timova bilo bi neprocjenjivo.

Druga mogućnost je karijera medijskog analitičara. Godinama je bio stalni gost pred kamerama, a njegova uloga "pantomimskog zlikovca", kako ga opisuje Motorsport.com, osigurala bi visoku gledanost. Bez obzira na sve, jedno je sigurno: Horner će se vratiti. S 51 godinom i ugovorom koji mu traje do 2030., ima i vremena i motivacije da se dokaže.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.