Pogačar vozi najskuplji bicikl na svijetu. Znate li koliko košta?

Foto: Profimedia

TADEJ POGAČAR (26) je slovenski biciklist i jedan od najdominantnijih vozača svoje generacije. Već s 21 godinom osvojio je Tour de France (triput u dosadašnjoj karijeri), a do danas je nanizao brojne pobjede na najvećim svjetskim utrkama. Poznat je po eksplozivnosti na usponima, tehničkoj vještini i taktičkoj zrelosti. Vozi za momčad UAE Team Emirates i neprestano potvrđuje status jednog od najboljih vozača u povijesti biciklizma.

Pogačar vozi poseban bicikl od 7 kilograma

Njegov tim objavio je na društvenim mrežama fotografiju bicikla Colnago kojeg Pogačar vozi na Tour de Franceu. Riječ je o posebnoj verziji Colnago V4Rs/V5Rs. Težak je svega oko 7 kilograma zbog svoje građe od karbonskog ultralaganog trkaćeg okvira, čija je konstrukcija vrlo kruta i laka. Colnago V serija (V4Rs/V5Rs), posebno u timskoj ili limitiranoj Tour de France verziji, ubraja se među najskuplje produkcijske bicikle na svijetu.

Procjenjuje se da Pogačarov trkaći bicikl vrijedi između 18 i 20 tisuća eura, ovisno o ediciji i dodatnoj opremi, što ga čini najskupljim biciklom na svijetu. Za usporedbu, bicikli nižih Colnago serija ili starijih generacija (npr. V3, C-RS 105) kreću se između 2.500 i 6.000 eura. 

Bicikl na Instagram slici iznad je Colnago V4Rs, a ako je izrađen putem Colnago Customizera, tehnički može nositi Y1Rs oznaku u narudžbenici. No u kontekstu utrka (kao što je Tour de France), timovi i dalje komuniciraju taj okvir kao V4Rs.

Zašto su toliko skupi?

Profesionalni bicikli poput Colnago V4Rs ili V5Rs toliko su skupi zbog posebno razvijene tehnologije, upotrijebljenih materijala i namjene isključivo za vrhunski natjecateljski biciklizam. Okviri su napravljeni od najnaprednijeg karbona, optimiziranog za maksimalnu čvrstoću i minimalnu težinu (često 6.8 kg - 7.2 kg, što je granica dopuštena na profi utrkama).

Karbon je znatno skuplji od aluminija ili čelika koji se koriste na običnim biciklima. U serijsku opremu idu elektronski setovi mjenjača (Shimano Dura-Ace Di2, Sram Red Etap, Campagnolo Super Record), karbonski kotači, profesionalne trkaće gume, napredni kokpiti i sjedala. Sam set elektronskih mjenjača može biti skuplji od cijelog osnovnog bicikla.

Okviri su razvijeni u zračnim tunelima kako bi imali maksimalno nisku otpornost zraka, što je presudno za profi biciklizam. Veliki su troškovi ulaganja u inovacije, ispitivanja, testiranja na najvišoj razini natjecanja i konstantno unapređenje proizvoda. Uz to, timske boje i posebni detalji te ekskluzivnost povećavaju cijenu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.