Kome su namijenjeni arapski milijuni, Mamiću ili Zagrepčanima?

S KRAJEM nogometne sezone u Dinamu su se okrenuli traženju sponzora za sljedeću. Zdravko Mamić vratio se iz Dubaija pun ideja, zadovoljan razgovorima s tamošnjim investitorima koje navodno zanima ulaganje u Hrvatsku, a ponajprije Dinamo. Mamić se nada kako će mu Arapi pomoći riješiti trenutno najveći problem - maksimirski stadion.

Stadion, čiju su izgradnju i konstantne nadogradnje platili građani Zagreba, i dalje je u vlasništvu Grada koji ne misli tako lako prepustiti Mamiću objekt u koji su do sada utukli oko 100 milijuna eura. "Rupa bez dna", kako se često naziva zdanje u Maksimiru, tolike je godine služila Mamiću kao alibi da od Grada dobije koju kunu više za njeno održavanje za koje je iz proračuna godišnje izdvajano preko 9 milijuna kuna. Godišnje je od Grada NK Dinamo dobivao i po 40 milijuna kuna.

"Recite mi, tko će normalan doći na ovaj stadion, smrzavati se i skupiti neku boleštinu? Gdje su nestale pare od ovog groblja na stadionu? Da sam ja radio stadion, napravio bih ih tri", jedan je od Mamićevih istupa vezano za stadion. Mamić se ionako već ponaša kao vlasnik Dinama i jedino je stadion ono što ne nedostaje "njegovom" klubu, a konstantnim pritiscima na Grad pokušava ih izazvati na reakciju. Mamić će ili ostati podstanar na gradskim novcem obnovljenom stadionu ili će mu Grad, u trenutno teškoj situaciji, morati prepustiti Maksimir, pitanje je samo po koju cijenu.



Iz Dinama, istina, već neko vrijeme "žicaju" Grad da im pokloni stadion kako bi ga sami obnovili ili nanovo izgradili, ali niti većinski SDP niti oporba u Gradskoj skupštini ne žele se odreći vrijednog sportskog objekta. Prije nekoliko tjedana pojavila se informacija kako je Dinamo sam odlučio uložiti 30 milijuna kuna kako bi stadion uredio za nastupe u Ligi prvaka, jer Uefa je i ranije prijetila klubu zbog infrastrukture. Bila je to ipak samo priprema terena, a Mamić je ovih dana otkrio točno o čemu se radi. Prema njegovim medijskim istupima, čini se kako je uspio nagovoriti arapske bogataše da ulože u njegov veliki projekt, a silni milijuni trebali su udobrovoljiti Grad da popusti i prepusti stadion ljudima s novcem. Pritom je zaboravio na obećanje gradonačelnika Bandića kako će građani odlučiti što će biti sa stadionom. Iako je Bandić obećao referendum kada se pričalo o selidbi Dinama u "plavi vulkan" na Kajzericu, do njega nikada nije došlo odlukom Gradske skupštine.



Podsjetimo, projekt Hrvoja Njirića "Plavi vulkan" trebao je biti izgrađen na Kajzerici s kapacitetom 18 000 mjesta, ali do danas se nije pomaknuo s mrtve točke. Građani Zagreba bili su podijeljeni, a glasniji su bili oni koji su zagovarali ostanak na Maksimiru. Austrijski konzorcij Alpine Bau trebao je za 260 milijuna eura dobiti posao rekonstrukcije maksimirskog stadiona, izgradnje pomoćnog na Kajzerici i posao izgradnje atletske staze na Sveticama, ali i taj je posao propao.

Uspije li Mamić uistinu dovući bogate investitore iz Dubaija, bio bi to za Dinamo odličan poslovni potez, ali planove oko stadiona mogli bi mu pomrsiti građani koji mu sigurno neće olako prepustiti "maksimirsko ruglo", iz barem 100 milijuna razloga.

Radovi su na Dinamovom stadionu počeli na vrhuncu ere Zlatka Canjuge i "NK Croatije" 1997. kada su postavljena sjedala na južnu i istočnu tribinu. Godinu poslije srušen je stari "Sjever"  i napravljena nova tribina sa 10.965 sjedećih mjesta, a u kolovozu 1999. godine završila je obnova zapadne tribine sa 12.600 sjedećih mjesta, i tada je sve stalo. Nevjerojatno je da je za ove navedene radove potrošeno čak 80 milijuna eura, iznos amsterdamske Arene! Kao i u svakoj sličnoj prilici, i sad moramo podsjetiti na Bandićevu izjavu iz 2004. godine kad je na maksimirskom stadionu rekao građanima da mu mogu pljunuti u lice ako stadion ne bude dovršen 2006. godine!



Ovo je i prava prilika da se još jednom prisjetimo nekih europskih stadiona od kojih zastaje dah, a na čiju izgradnju ili rekonstrukciju nije potrošeno puno više nego na dom "prvaka podstanara".

Izgradnja Allianz Arene koštala je 280 milijuna eura. Drugi njemački ponos, Veltins Arena Gelsenkirchen, na kojem igra Schalke ima kapacitet 62 tisuće ljudi i može čitavi travnjak izvući van stadiona, koštala je 192 milijuna eura!

Obnova najvećeg europskog stadiona s kapacitetom od 100 tisuća gledatelja Camp Noua, na kojem igra Barcelona, koštala je 250 milijuna eura. Ajaxova Amsterdam Arena, koja se za Dinamo pokazala najsretnijim stadionom u Europi, koštala je oko 85 milijuna eura, a i danas je jedan od modernijih stadiona na svijetu.

Moderne, prekrasne stadione, sagrađene u nekoliko posljednjih godina a puno jeftinije od predviđene cijene za maksimirski stadion, mogli bi još dugo nabrajati. Za kraj liste spomenut ćemo samo stadion Dragao portugalskog prvaka Porta koji raspolaže pomičnim krovom i kapacitetom 52 tisuće i koji je sagrađen pred Euro 2004, a koštao je samo 98 milijuna eura.

Hypo Group Arena u Klagenfurtu (32.000 mjesta) koštala je samo 66,5 milijuna eura, a Letzigrund u Zurichu (31.000 mjesta) 80 milijuna eura.

Kako to izgleda kad Arapi sufinanciraju nogometno zadanje, svjedoči Emirates, Arsenalov stadion koji je jedan od najljepših na svijetu. Novi dom Topnika trebao se zvati Ashburton Grove, ali to ime otpalo je iz kombinacija nakon što je u zrakoplovna kompanija Emirates Airlines 5. listopada 2004. s Arsenalom potpisala ugovor o 15-godišnjoj koncesiji (koja je stupila na snagu nakon što je stadion pušten u funkciju 22. srpnja 2006.). Do 2021. će se stadion zvati Emirates, a počevši od sezone 2006./2007. na Arsenalovom dresu će osam godina stajati isti natpis. Tu zadovoljštinu Arapi su morali platiti okruglih 100 milijuna funti.


Naravno, i mediji i navijači kad govore o stadionu koriste razne izvedenice poput Emirates Stadium, The Emirates ili The Grove. Zbog strogih Uefinih pravila u utakmicama Lige prvaka stadion se zove Arsenal Stadium, jer Emirates Airlines nisu sponzor najelitnijeg klupskog natjecanja na svijetu.

Uspije li Dinamo ove sezone ući u Ligu prvaka, nikome iz Maksimirske 128 neće biti žao što će, karikiramo, ime Al Dinamo Nasr stadion biti prisiljeni promijeniti u Maksimir...

Najskuplji stadion na svijetu je ipak, nadamo se, nedostižan. To je novi Wembley stadion u Londonu za čiju je izgradnju potrošeno vrtoglavih milijardu i 145 milijuna eura!

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.