Preskakanje doručka može ozbiljno narušiti akademski uspjeh učenika, pokazala je nova studija australskih znanstvenika. Istraživanje, provedeno na Sveučilištu Zapadne Australije i drugim institucijama, otkrilo je jasnu povezanost između neredovitog doručkovanja i slabijih rezultata na standardiziranim testovima pismenosti i matematike. Rezultati su objavljeni u znanstvenom časopisu Public Health Nutrition (PHN).
U istraživanju je sudjelovalo 28.651 školarac iz Južne Australije u dobi od 8 do 16 godina. Znanstvenici su analizirali njihove prehrambene navike i usporedili ih s rezultatima nacionalnih testova NAPLAN, koji procjenjuju sposobnosti čitanja, pisanja i matematike.
Rezultati su pokazali zabrinjavajući trend: 57.6% učenika preskače doručak barem jednom do šest puta tjedno, dok 10.1% uopće ne doručkuje. Ova skupina učenika imala je znatno veće izglede za postizanje rezultata ispod nacionalnih standarda u svih pet ispitnih kategorija.
Razlozi za preskakanje doručka su različiti. Neka djeca dolaze iz obitelji s ograničenim financijskim mogućnostima i jednostavno nemaju pristup kvalitetnoj prehrani kod kuće. Drugi razlog može biti užurban jutarnji raspored zbog kojeg djeca nemaju vremena za obrok prije škole.
Tinejdžeri, posebno adolescentice, često preskaču doručak zbog zabrinutosti oko tjelesne težine i izgleda, što može dovesti do loših prehrambenih navika i dugoročnih zdravstvenih posljedica.
Stručnjaci ističu da su školski programi doručka učinkovit način za osiguravanje pravilne prehrane među učenicima. Takvi programi mogu pomoći djeci koja kod kuće nemaju pristup zdravim obrocima te osigurati bolju koncentraciju i kognitivne funkcije tijekom nastave.
Znanstvenici planiraju daljnja istraživanja kako bi detaljnije razumjeli razloge preskakanja doručka te razvili strategije za poboljšanje prehrambenih navika učenika.