U većini osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj i dalje dominiraju klasične drvene školske stolice jer su jednostavne, čvrste i lako održive. Ipak, sve je više stručnjaka koji upozoravaju da su takve stolice, iako praktične, neprilagođene dječjoj anatomiji te mogu dugoročno negativno utjecati na držanje tijela i zdravlje kralježnice.
Problem nije samo u drvenim stolicama, već u činjenici da djeca na njima sjede po šest ili sedam sati dnevno bez dovoljno kretanja i bez ergonomske podrške. Najveći problem je što te stolice ne prate prirodne krivulje kralježnice, osobito u donjem dijelu leđa.
Fizioterapeuti se u praksi sve češće susreću s djecom koju muče bolovi u leđima i nepravilno držanje. Djeca, osobito u razvoju, trebaju sjediti na površinama koje omogućuju potporu lumbalnom dijelu kralježnice i postavljanje koljena pod pravim kutom, što kod standardnih školskih stolica rijetko kada postoji.
Prema istraživanju iz 2022. godine, čak 68% djece redovito sjedi na stolicama koje nisu prilagođene njihovoj visini. Istraživanje je također pokazalo da 53% djece ima određeni oblik lošeg držanja, uključujući pognuta ramena, savijena leđa i nepravilan položaj glave.
Stručnjaci ističu da drvene stolice same po sebi nisu "štetne", ali postaju problem kada se koriste predugo, bez prilagodbe i bez redovitog kretanja. Problem se dodatno pogoršava u kombinaciji s teškim školskim torbama, sjedilačkim stilom života i nedostatkom tjelesne aktivnosti.