Muškarci koriste šminku već stoljećima, ali danas se sve više normalizira ideja o muškoj beauty rutini. Na ovogodišnjem New York Fashion Weeku, dizajner Raul Lopez poslao je muške modele na pistu s puderom, konturama i dotjeranim obrvama. "Svi danas nose šminku", rekao je Lopez, naglašavajući kako čak i u dućan ide s malo korektora.
Trend je vidljiv i na društvenim mrežama - mladi francuski influencer Bách Buquen popularizirao je trend "Normaliziranje muške šminke" na TikToku, gdje se šminka na javnim mjestima, poput metro stanica. Buquenov pristup je jednostavan: ako je šminka za njega, onda je za svakoga.
@bachbuquen Feeling very emotional, can’t believe I’m moving to New York #makeupformen #makeup #nyc #moving ♬ i was only temporary - my head is empty
Peter Philips iz Diora podsjetio je na pokušaj Jeana Paula Gaultiera da lansira mušku šminku prije dvadesetak godina - pokušaj koji je tada bio previše usmjeren na "muškost".
Brendovi poput Chanela lansirali su linije poput Boy de Chanel, a šminka je dizajnirana da bude diskretna i jednostavna za korištenje. Vizažistica Tasha Reiko Brown za Vogue je napomenula da su muškarci obično početnici, pa proizvodi poput olovki za obrve i laganih hidratantnih krema odgovaraju njihovim potrebama.
Sve više muškaraca, bez obzira na seksualnu orijentaciju, uključuje šminku u svoje dnevne rutine. Tyde Levi, brat poznatog pjevača Troyea Sivana, i brazilski model Chico Lachowski samo su neki od njih.
Make-up za muškarce sve je češća tema videa na društvenim mrežema. Neki od najpopularnijih muških vizažista su Manny MUA (Manuel Gutierrez Jr.), James Charles, Patrick Starr, Wayne Goss, Bretman Rock te braća James i Robert Welsh.
@bretmanrock Best actor this, best film adaptation that…. But do they even have a Dona Wilson Sonny angel ? No
♬ original sound - bretmanrock
@mannymua733 let me tell you somethin… an ulta hates to see me comin hahahaha ib: @nargis ♬ Originalton - sabrina.lina.bottesi
Muška dekorativna kozmetika više nije samo TikTok trend. Prema izvješću Future Market Insightsa (FMI) iz 2024., make-up za muške je u razdoblju od 2018. do 2022. godine bilježio impresivan rast od 8.7% godišnje.
A to je tek početak - procjene pokazuju da će do 2033. godine taj rast ubrzati na 9.4% godišnje. Trenutno vrijedno 17.57 milijardi dolara, tržište muške šminke do kraja desetljeća moglo bi premašiti čak 43 milijarde dolara.