Kraj rujna nekad je značio početak televizijske sezone – doba kad bi milijuni gledatelja s nestrpljenjem čekali nove epizode omiljenih serija i lansiranje potpuno novih naslova. Televizija je tada bila glavni izvor zabave, a jesen je bila rezervirana za povratak pred ekran.
Premijere su se redovito tempirale za datume oko 22. i 23. rujna, kada su se vraćali poznati likovi i uvodile nove priče koje su osvajale publiku širom svijeta. Nekoliko je razloga za odabir baš tih datuma, a tiču se i vremenskih uvjeta, ali i marketinških aktivnosti.
Tijekom ljetnih mjeseci publika se tradicionalno udaljavala od televizijskih ekrana – ljudi su bili vani, na godišnjim odmorima, uživali u toplom vremenu i aktivnostima na otvorenom. Televizor, koji je inače imao središnju ulogu u svakodnevnim rutinama, tada je gubio pažnju gledatelja.
No s dolaskom jeseni sve se mijenjalo. Dani su postajali kraći, temperature su padale, a ljudi su se vraćali uobičajenom ritmu. Tada se ponovno tražila zabava unutar četiri zida, što su televizijske mreže znale iskoristiti kao savršenu priliku za predstavljanje novih serija i sezonskih favorita.
Ova praksa potjecala je još iz vremena kada su televizijske mreže bile nasljednice radijskih, a radio je ljeti obično imao pauzu. Televizija je preuzela taj raspored i nastavila ga slijediti.
Oglašavanje je odigralo ključnu ulogu u tome da jesen postane idealan trenutak za nove početke. Velike reklamne kampanje i prodaja oglasnog prostora planirali su se mjesecima unaprijed, a rujan je bio savršeno vrijeme za dosezanje maksimalne publike. Oglašivači i sponzori željeli su što veću vidljivost, a premijere koje su dolazile s povratkom publike pred ekrane to su im i omogućavale.
Televizijska sezona uobičajeno je trajala od rujna do proljeća, najčešće do svibnja, što je omogućavalo raspoređivanje epizoda s obzirom na zimske pauze, reprize, specijale i završnice sezone. Iako su streaming servisi i kablovske mreže kasnije promijenili taj ritam i proširili premijere na cijelu godinu, veliki broadcast kanali dugo su ostali vjerni ovom klasičnom rasporedu.
Jesenski termin donosio je i snažan promotivni potencijal. Pokretanje brojnih novih serija istovremeno stvaralo je tzv. “Fall TV” atmosferu koju su mediji rado pratili. Jesenske televizijske najave bile su redovita tema u novinama, časopisima, na portalima i društvenim mrežama, što je dodatno poticalo interes publike i gradilo uzbuđenje čak i prije prve emit
Nekoliko je jako poznatih serija emitirano baš 22. ili 23. rujna, a u njima smo svi uživali dok smo bili klinci: