Svijet spojeva oduvijek je bio pun izazova, no čini se da se današnji mladi suočavaju s preprekom zbog koje mnogi u potpunosti odustaju od potrage za ljubavlju. Iako je želja za pronalaskom "one prave" osobe univerzalna, put do nje postao je znatno kompliciraniji.
Prije nego što okrivite pametne telefone ili videoigre, nova studija otkriva da problem leži u nečem mnogo starijem i poznatijem. Riječ je o faktoru koji je oduvijek igrao ulogu u vezama, ali danas stvara goleme probleme generaciji Z i milenijalcima.
Nova studija koju su proveli DatingNews.com i Kinsey Institute tvrdi da mladi Amerikanci idu na znatno manje spojeva.
Podaci su poražavajući - 43 posto mladih samaca rjeđe izlazi na spojeve, 37 posto općenito je smanjilo izlaske, a čak 33 posto za svoje oklijevanje u potrazi za ljubavlju izravno krivi ekonomsku situaciju. Ukratko, tradicionalni izlasci postali su preskupi.
Studija je također istražila kako financijski pritisak utječe na spremnost za ulazak u ozbiljnu vezu, otkrivši da ta nesigurnost opada s godinama. Mlađe generacije znatno češće odgađaju predanost zbog financijske nestabilnosti, dugova i visokih troškova stanovanja.
Čak 50 posto pripadnika generacije Z izrazilo je neodlučnost, u usporedbi s 37 posto milenijalaca, 30 posto generacije X i samo 20 posto baby boomera.
"Oklijevanje postupno opada s godinama. Baby boomeri daleko su skloniji reći da na njih ne utječu ekonomski faktori nego njihovi vršnjaci. To je vjerojatno zbog njihove veće financijske stabilnosti ili nedostatka želje za traženjem predanih veza općenito", navodi se u studiji.
Justin Lehmiller, viši istraživač na Kinsey Instituteu i jedan od autora studije, komentirao je utjecaj ekonomske klime na mlade.
"Inflacija i trenutna ekonomska situacija imaju posebno izražen učinak na to kako generacija Z pristupa vezama. Čini se da neki mladi odrasli stavljaju svoje ljubavne živote na čekanje dok ne steknu stabilnije financijske temelje, dok drugi brak i zajednički život vide kao put do veće financijske sigurnosti", zaključio je Lehmiller.