Woke Domaćica: Kraš preimenovao kultne kekse i izazvao lavinu komentara

Foto: Index

POPULARNI Krašev keks Domaćica ima novu ambalažu, koja je izazvala burne reakcije na društvenim mrežama.

Naime, na novom izdanju kutije keksa stoji njeno ime, uz dodatak raznih zanimanja. Pa tako postoji "Domaćica i menadžerica", "Domaćica i pravnica, "Domaćica i programerka", "Domaćica i umjetnica" te "Domaćica i medicinska sestra".

Mnogima se ovo dodavanje zanimanja uz naziv Domaćica nije svidjelo. Na Twitteru smatraju da je ovo pokušaj političke korektnosti, koji nije dobro prošao.

"Htjeli su politički korigirati davno definirano ime proizvoda pa ispada da ga se srame", tvrdi jedan tviteraš, dok drugi dodaje: "I što fali tome da se bude samo domaćica?"

"Kraš nam je izradio cijelu kolekciju da shvatimo što sve možemo biti uz to da smo domaćice", poručile su tviterašice.

 

Kraš je pokrenuo inicijativu da se osuvremeni pojam domaćica u rječnicima, a kako bi kupci sudjelovali u tome trebaju skenirati kod koji se nalazi pored polica s Domaćicama. No kad ga skeniraju neće se dogoditi ništa jer je stranica, kojoj su dali nastavak "I ja sam domaćica", još u izradi.

"Domaćica & programerka i dalje vrijedno rade. Još malo i stranica je tu", poručili su iz Kraša.

Krašu smo poslali upit o ideji koja je stajala iza izmjene imena i ambalaže.

"Cilj je naše nove kampanje Domaćica podići svijest javnosti o važnosti i kompleksnosti obveza koje u kućanstvu najčešće preuzimaju žene te osvijestiti da je briga o domaćinstvu zajednički posao svih ukućana. S tim smo ciljem, ponajprije kako bismo privukli pažnju građana i otvorili važnu temu, na police kao prvi korak kampanje stavili Domaćicu u posebnom izdanju. Na kutije smo uz natpis Domaćica dodali i nekoliko čestih zanimanja, koliko nam proizvodni proces dozvoljava, kako bismo podsjetili na to da su žene, uz svoj posao koji obavljaju na radnom mjestu, najčešće one koje svakodnevno brinu i o domaćinstvu. Kampanjom želimo potaknuti sve članove društva da preuzmu svoj dio obveza i odgovornosti u domu kako bi raspodjela poslova u domaćinstvu bila ravnopravna", odgovorili su.

Dodali su da su s agencijom Ipsos proveli istraživanje, u kojem većina ispitanika, 70 posto odraslih žena i 51 posto odraslih muškaraca, kao i 73 posto tinejdžerica i 72 posto tinejdžera, tvrdi da žene obavljaju veći dio poslova u kućanstvu.

"U sljedećoj ćemo fazi kampanje na društvenim mrežama kroz izazove poticati građane da preuzmu obavljanje kućanskih poslova na sebe i dokumentiraju konkretne aktivnosti kojima sudjeluju u ravnopravnoj podjeli poslova u kućanstvu. Dio kampanje bit će i edukacija mladih generacija o vlastitoj odgovornosti prema kućanskim obvezama i važnosti pravedne podjele kućanskih poslova među svim članovima kako bismo ih potaknuli da od djetinjstva stvaraju ispravne navike i usvoje ih za budućnost", tvrde.

Također, potvrđuju da u dogovoru s Institutom za hrvatski jezik i jezikoslovlje pokreću inicijativu za promjenu dijela definicije domaćice u pojedinim rječnicima i osuvremenjivanje tog pojma koju će moći podržati i građani putem posebne platforme koja će uskoro biti aktivna. 

"Vjerujemo da će javnost prepoznati pravu namjeru ove kampanje te sve pozivamo da se uključe u osvještavanje i promicanje te društveno važne teme. Više detalja o cjelokupnoj kampanji bit će dostupno na stranici kras.hr/hr/ijasamdomacica tijekom ovog tjedna sa službenim početkom kampanje", izjavili su.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.