Prema najnovijim podacima Eurostata za 2024. godinu, Irska je vodeća europska zemlja po udjelu stanovnika koji kupuju knjige, časopise i tiskane novine putem interneta. Čak 28% Iraca navelo je da su u posljednja tri mjeseca obavili barem jednu takvu kupnju.
Iza Irske, u samom vrhu ljestvice nalaze se Nizozemska (24%) i Luksemburg (23%). Noverška je na 20%. Ove zemlje već tradicionalno imaju visoku stopu digitalne pismenosti i razvijene e-trgovinske kanale, što objašnjava i visok udio online kupovine tiskanih izdanja.
Njemačka, Francuska i Austrija također bilježe značajnih 19%, dok su Španjolska i Švedska na 17%.
Zemlje srednje i istočne Europe znatno zaostaju za zapadom. Hrvatska se nalazi među donjom trećinom sa samo 5% građana koji su u posljednja tri mjeseca naručili knjigu ili časopis putem interneta. Slično stoje i susjedne zemlje: Srbija (5%), Bosna i Hercegovina (1%), Crna Gora (2%) te Slovenija (7%).
Poljska i Mađarska bilježe tek 8% i 14%, dok Rumunjska i Bugarska imaju niže brojke među članicama EU, s 5%.
Iako je riječ o digitalno naprednim društvima, zemlje Skandinavije bilježe nešto niže postotke od očekivanih. Finska i Norveška imaju po 11% i 20%, dok je Švedska na 17%. Danska, poznata po snažnoj e-trgovinskoj infrastrukturi, iznenađuje s tek 16%.
Na razlike među državama utječe niz faktora:
Podaci ukazuju na snažan jaz između zapadnih i istočnih dijelova Europe kada je riječ o online kupnji knjiga i sličnih publikacija. Iako digitalni kanali sve više zamjenjuju fizičke trgovine, jugoistočna Europa još uvijek pokazuje nisku razinu digitalnog konzumiranja tiskanih medija. Očekuje se da će rastom digitalnih servisa i edukacijom korisnika, ove brojke u nadolazećim godinama rasti i u regijama koje trenutno zaostaju.