Priča zaposlenika jedne kanadske telekomunikacijske tvrtke nedavno je postala viralna, a opisuje borbu za povišicu koja je njemu i kolegama obećana još početkom 2000-ih. Kako bi ih odvratili od sindikalnog organiziranja, uprava im je ponudila veće plaće, no njihov je menadžer isplatu neprestano odgađao.
Situacija je eskalirala kada je jednom radniku dozlogrdilo te je odlučio zaobići šefa i požaliti se izravno izvršnom direktoru, a priču je objavio na Redditu.
"Rekao je 'uskoro' malo previše puta, pa sam puknuo", naslovio je objavu, a zatim nastavio: "Početkom 2000-ih radio sam za jednu telekom tvrtku iz istočne Kanade koja se spojila s telekom tvrtkom iz zapadne Kanade. Nadam se da će ovo pročitati bivši regionalni menadžer.
U prosincu te godine uprava je objavila da će predstavnici službe dobiti povišicu do tri i pol dolara po satu. To su dali jer su se bojali da će se radnici s istoka pridružiti sindikatu na zapadu. Povišice su trebali isplaćivati regionalni menadžeri počevši od siječnja. Naš menadžer je imao sedam ili osam trgovina pa sam pretpostavio da će trebati mjesec ili dva da se to provede.
U veljači sam počeo pitati menadžera za povišicu i uvijek bi rekao "uskoro". Pitao sam ga pet-šest puta između veljače i svibnja. Na kraju sam shvatio da odgađa što je dulje moguće kako bi si napumpao kvartalne bonuse.
Početkom svibnja napisao sam oštro pismo na četiri stranice i sačuvao ga za pravi trenutak. Taj trenutak došao je u petak pred produženi svibanjski vikend. Tog jutra je došao regionalni menadžer i, kao i uvijek, pitao sam za povišicu. Rekao je da će uskoro.
Srećom, taj se čovjek volio hvaliti svojom vikendicom u Muskoki i ja sam to okrenuo u svoju korist. Spomenuo je da će oko podneva krenuti u vikendicu. Pitao sam ga koliko traje vožnja. Rekao je da planiraju stići oko tri popodne.
Tu se dogodila magija. U četiri sata popodne otvorio sam poslovni mail i poslao svoje pismo na četiri stranice o tome kako nas menadžer iskorištava i zašto sindikat postaje jedina opcija – ravno na mail predsjedniku i generalnom direktoru.
U subotu ujutro došao sam na posao u sedam. Moj cilj je bio pokvariti mu vikend tako da ga direktor "izdere na pasja kola". Umjesto toga, bio je prisiljen voziti se nazad iz Muskoke u Toronto da bi mi se ispričao i da bi me obavijestio kako će svi u regiji dobiti povišicu retroaktivno od 1. siječnja i da će svi iz moje poslovnice dobiti maksimalnu povišicu.
Dobio sam puno više osvete nego što sam mogao zamisliti. Razgovarali smo vani na parkiralištu i vidio sam mu na licu da bi me najradije ubio, ali je izgubio. Rekao mi je da sam mu uništio vikend i da bi cijenio da sam prvo razgovarao s njim. Odgovorio sam da mu mogu proslijediti email koji sam poslao direktoru, gdje sam zapisao sve datume i vremena kada sam ga pitao, a on me ignorirao.
Rekao sam mu da me je pokrao time što je odgađao moju povišicu. Tako da mislim da je pošteno što je izgubio bonus i što mu je vikend propao.
U tom trenutku odlučio sam da sam uspio i završio sam sastanak pod svojim uvjetima. Rekao sam da nemamo više o čemu razgovarati i da idem u trgovinu. Dao sam mu najpodliji pozdrav, rekao da mu želim prekrasnu vožnju do Muskoke – kažu da je jako slikovito – i otišao.
Nisam se brinuo oko odmazde jer sam planirao otići za 6 do 8 mjeseci kad mi je karijera tek počinjala. Dobio sam bezbroj poziva radnika iz drugih poslovnica koji su mi zahvaljivali, a ja sam se pobrinuo da ispričam cijelu priču jer mi nitko nije rekao da moram šutjeti.
Dodatak priči: Prije nego što sam sve ovo napravio, zvao sam trgovine u drugim područjima i saznao da su oni dobili svoje povišice već između veljače i početka ožujka", napisao je.
Autor originalne priče napomenuo je da je, izuzev problema s povišicama, tvrtka dobro postupala sa svojim zaposlenicima, a komentatori na internetu pohvalili su potez radnika, nazivajući ga briljantnim.