Možda zvuči nevjerojatno, ali influenceri generacije Alfa već su tu i osvajaju internet. U nekim slučajevima, riječ je o djeci koja još nisu proslavila ni deseti rođendan. Primjerice, sedmogodišnje blizanke Koti i Haven Garza prošle su godine postale viralne zahvaljujući TikTok videu u kojem ponosno izjavljuju: "mi smo influenceri generacije Alfa". I čini se da im posao cvjeta, piše Teen Vogue.
Budući da platforme poput Instagrama i TikToka zahtijevaju da korisnici imaju najmanje 13 godina, a YouTube je nedavno podigao dobnu granicu za samostalno emitiranje uživo na 16, većina ovih mladih zvijezda djeluje putem profila koje vode njihovi roditelji.
Podsjetimo, generacija Alfa obuhvaća rođene između 2010. i 2024. godine, što znači da najstariji među njima danas imaju 15 godina. Unatoč tome i sve strožim zakonima o korištenju društvenih mreža za djecu, modni i kozmetički brendovi poput Claire’s, Sheina i Everedena stoje u redu za suradnju s ovim iznimno mladim influencerima.
Ne postoji točan trenutak kada je generacija Alfa preuzela influencersku palicu. Kao prva generacija koja je u potpunosti odrasla u digitalnom svijetu - najstariji su rođeni samo dvije godine nakon pokretanja Instagrama - oni nisu odjednom "postali" influenceri, već su odrasli u okruženju u kojem je to oduvijek bio legitiman i vidljiv put. Za djecu koja su od malih nogu okružena iPadima i YouTubeom, logično je da ih društvene mreže privlače.
Istraživanje platforme Whop iz 2024. godine pokazalo je da je "YouTuber" najpoželjnije zanimanje među djecom od 12 do 15 godina, a odabralo ga je čak 30 % ispitanika. Popularni su bili i TikTok kreator (21 %), poduzetnik (17 %) i online streamer (15 %).
Slijedeći put koji je utrla generacija Z, ovi mladi kreatori normalizirali su dječje influensanje, koje je sada postalo duboko utkano u djetinjstvo. Više od polovice djece generacije Alfa (56 %) redovito gleda videe s recenzijama i "otpakiravanjem" proizvoda. Istovremeno, brendovi shvaćaju da suradnja s influencerima nije samo dobar, već možda i jedini način da dopru do ove publike.
Studija agencije Digital Voices iz 2025. otkrila je da 55 % pripadnika generacije Alfa poželi proizvod nakon što ga vidi kod omiljenog YouTubera, a 49 % vjeruje njihovim preporukama jednako kao i onima obitelji i prijatelja.
Djeca su oduvijek pronalazila načine za izražavanje, stvaranje i zaradu, od prodaje limunade na štandu do snimanja amaterskih filmova obiteljskom kamerom. Ako je online influensanje moderna verzija toga, neki će se zapitati - u čemu je problem? Kada je to djetetov izbor, unutar zakonskih okvira i pod nadzorom odgovornih odraslih, mnogi će tvrditi da je riječ o bezopasnoj zabavi ili čak korisnoj vježbi za stjecanje vještina za budućnost u kojoj je posao influencera postao legitimna karijera.
S druge strane, rizici pretvaranja djece u internetske zvijezde stvarni su i zabrinjavajući. Unatoč strožim pravilima platformi, sve su glasnija upozorenja o eksploataciji i sigurnosti dječjih influencera. Osim vanjskih prijetnji, postavlja se pitanje kakav utjecaj na mentalno zdravlje i razvoj identiteta mlade osobe ima život oblikovan brojem pratitelja i algoritmom.
Istraživanja su povezala korištenje društvenih mreža kod mlađih od 13 godina s lošim snom, poremećajima u prehrani, cyberbullyingom i nizom drugih problema. Prema izvješću glavnog kirurga SAD-a iz 2023., gotovo polovica tinejdžera od 13 do 17 godina izjavila je da se zbog društvenih mreža osjećaju lošije u vezi sa svojim tijelom.
Među najpoznatijima su osmogodišnje blizanke Koti i Haven Garza, koje vode TikTok profil s 5.2 milijuna pratitelja. Osnovale su i "The Sweet Sisterhood", kuću za mlade influencerice.
@garzacrew Welcome to New York! We made it for New York Fashion Week! Up first, @Sherri Hill ♬ original sound - Garza Crew
S gotovo 40 milijuna pretplatnika na YouTubeu, trinaestogodišnji Ryan Kaji bio je jedan od prvih koji je postigao svjetsku slavu. Njegov uspjeh, koji uključuje TV serije i liniju proizvoda, postao je model za druge.
Šesnaestogodišnja Harper Zilmer postala je viralna 2023. i od tada prikupila gotovo 8 milijuna pratitelja na TikToku. Poznata je po iskrenim videima o tinejdžerskom životu.
@harperzilmer4 #ad Check out my GoWish wishlist for Junior Year! Link in my linktr.ee! #gowish #junioryear @GoWish ♬ original sound - harperzilmer4
Četrnaestogodišnjakinja Evelyn Unruh, poznata kao "Evelyn GRWM", s oko 640.000 pratitelja na Instagramu i TikToku, jedna je od pionirki među mlađim kreatorima sadržaja.
@evelyngrwmofficialk someone tell me where to get the heart shirts i’ve been looking forever 🙏🙏 #brandy #brandymelville #brandymellville #brandymelvillehaul #brandyset #brandysets #makeup #skincare #skincareroutine #makeuproutine #grwm #grwmroutine #outfit #outfitinspo #ootd ♬ But I collect clothes - bravobritt
Osmogodišnja Ayla Palmer jedno je od lica Claire's "The Collab" grupe influencera, što pokazuje kako se tradicionalni brendovi okreću najmlađima kako bi ostali relevantni.
Dvanaestogodišnje blizanke Ava i Alexis McClure proslavile su se na YouTubeu još kao trogodišnjakinje. Njihova dugovječnost pokazuje kako influenceri ove generacije odrastaju sa svojom publikom.
Četrnaestogodišnja plesačica i gimnastičarka Amyah Bennett stekla je popularnost na Instagramu, gdje je na profilu koji vodi njezina majka prati oko 1,5 milijuna ljudi.
Coco Pink Princess (14) postala je modna influencerica sa samo sedam godina. Njezin profil, prepun odvažnih modnih kombinacija, učinio ju je jednim od najprepoznatljivijih stilskih glasova generacije.
Devetogodišnje blizanke Taytum i Oakley Fisher još su jedan primjer uspješnog dua. Njihov profil, koji vodi majka, ima preko 3 milijuna pratitelja i prikazuje njihove svakodnevne avanture.
Taylen Biggs je sa samo 12 godina dospio na TIME100 listu kreatora. Izgradio je karijeru i prikupio gotovo 1,8 milijuna pratitelja na Instagramu intervjuirajući zvijezde poput Rihanne.
Tinejdžerica Audrina Gomez zajedno sa svojom majkom Ashley objavljuje tutorijale o šminkanju i njezi kože, što je primjer sve češćeg višegeneracijskog stvaranja sadržaja.
@ashley.audrina She almaot got what??? 🥴😂 #momtok #momlife #momsoftiktok #momsover30 #fypシ #motherdaughter #tween #grwm #momanddaughter #love ♬ nhạc nền - Sweetie
Šestogodišnji pakistanski vloger Muhammad Shiraz postao je viralan zahvaljujući simpatičnim videima o svom seoskom životu. Zaradu je iskoristio za izgradnju nove škole u svom selu.