Poznati kuhar i poduzetnik Mario Mandarić objavio je na društvenim mrežama kako je postao službeni nositelj žigova "Kult Plave Kamenice" i "Plava Kamenica". Na svom je Facebook profilu Mandarić poručio svima koji imaju pitanja ili zahtjeve u vezi s tim nazivom da se obrate njegovom odvjetniku.
"PAŽNJA, PAŽNJA! Ovim putem želim javno istaknuti da sam ja već duže vrijeme vlasnik registriranih žigova 'Kult Plave Kamenice' i Plava Kamenica'. Stoga pozivam sve koji koriste ta imena u svojim poslovima, naslovima, eventima ili bilo kojoj drugoj komercijalnoj aktivnosti da se jave mom odvjetniku radi dogovora o najmu prava na korištenje mojih žigova i reguliranja daljnjih aktivnosti pod tim imenima", započeo je svoju objavu Mandarić.
Isto tako, dajem besplatno na korištenje svoje žigove nekome tko ima dobru ideju za koristiti ih. Da napomenem, žigove je moguće i u potpunosti otkupiti od mene. Sve što trebate je priložiti dokaz da niste jedan od najvećih poreznih dužnika u Zagrebu i da državi ne dugujete 196 000 eura poreza. Nakon te rutinske sitnice, možemo u pregovore, a do tad, mi se vidimo na Adventu na kućici 'Kult Plave Kamenice', a možda i u kojem 'Plava Kamenica' javnom WC-u, tko zna", zaključio je.
PAŽNJA, PAŽNJA! Ovim putem želim javno istaknuti da sam ja već duže vrijeme vlasnik registriranih žigova "Kult Plave...
Objavljuje Mario Mandaric u Nedjelja, 5. listopada 2025.
Prema registru žigova Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo, vlasnik žigova sve do 30. listopada 2034. godine zaista jest chef Mandarić. Prijavu za vlasništvo podnio je u listopadu 2024. godine, a ono mu je priznato početkom svibnja 2025. godine.
Upit o Mandarićevoj objavi poslali smo poznatom gastroportalu Kult Plave Kamenice, a oni su samo kratko prokomentirali da će sve riješiti pravno,
"Sve daljnje postupke oko navoda koje spominjete preuzeli su naši odvjetnici", odgovorili su nam iz uredništva KPK-a.
O cijeloj se situaciji na Facebooku oglasio i poznati voditelj i novinar Romano Bolković. "Kako je moguće da 'ozbiljan' gastro portal ne zaštiti vlastiti brend i da mu ga netko drugi registrira", zapitao se na početku objave, a zatim nastavio:
"U hrvatskoj gastrosceni nedavno se dogodio presedan koji otvara ozbiljna pitanja o profesionalnosti i poslovnoj pismenosti medija koji se predstavljaju kao autoriteti u ugostiteljstvu. Portal Kult Plave Kamenice, koji godinama javno recenzira restorane, savjetuje goste i radi s velikim sponzorima, nikada nije zaštitio svoj naziv ni brend. Rezultat: ugledni chef i poduzetnik Mario Mandarić postao je službeni nositelj žigova 'Kult Plave Kamenice' i 'Plava Kamenica' (registracije br. 20241167 i 20241168, Državni zavod za intelektualno vlasništvo RH)", napisao je Bolković.
Kako je moguće da "ozbiljan" gastro portal ne zaštiti vlastiti brend i da mu ga netko drugi registrira? U hrvatskoj...
Objavljuje Romano Bolković u Nedjelja, 5. listopada 2025.
"Kako je moguće da se digitalni medij, koji godinama posluje, prima oglašivački novac i tvrdi da je 'najutjecajniji gastro portal u regiji', pokazao ovakvu poslovnu naivnost? Brend je osnovni kapital svakog medija. Registracija žiga je elementarna zaštita identiteta, pogotovo ako portal živi od reputacije i sponzorstava.
Mandarić je, nakon godina javnih kritika koje je taj portal upućivao njemu i njegovim projektima, jednostavno iskoristio pravnu prazninu. 'Kupio sam i registrirao ono što je bilo slobodno - nešto što su oni sami zanemarili. Ako desetljeće prozivate druge da nisu profesionalni, a ni sami ne štitite vlastiti naziv, to govori sve o razini poslovne ozbiljnosti', komentira Mandarić.
Ovaj slučaj otvara nekoliko pitanja: Kako portal koji se financira od oglašivača i suradnji nije osigurao osnovnu pravnu zaštitu svog identiteta? Što takav previd govori sponzorima i partnerima koji plaćaju prisutnost na tom mediju? Kako javno vjerovati kritikama i ocjenama nekog tko vlastiti brend ostavlja nezaštićenim?" zaključio je Bolković.