Sadržaj nastao u suradnji s: Addiko
Ne trebamo više biti veliki znalci da bi podignuli kredit, čak ni iz dnevnog boravka. Dovoljno je znati pratiti par jednostavnih koraka, a sve ostalo odradi dobro posložen digitalni sustav.
Gotovinski kredit koji se može realizirati bez ijednog fizičkog koraka više nije stvar daleke budućnosti već opcija koja se širi i u Hrvatskoj. Evo što smo o tome sve saznali i koliko ga brzo građani mogu dobiti.
Korisnici sve češće žele rješenje koje je jednostavno, brzo i dostupno u bilo koje doba dana. Prema podacima HNB-a, u Hrvatskoj postoji više od 2,2 milijuna korisnika mobilnog bankarstva, a broj korisnika internetskog bankarstva porastao je za 13 posto između 2022. i 2023. godine. No brojke ne otkrivaju cijelu sliku jer prava promjena događa se i u ponašanju građana.
Još 2019. godine Addiko banka postala je prva banka u Hrvatskoj koja je omogućila takvo, u potpunosti digitalno podizanje gotovinskog kredita, i to bez odlaska u poslovnicu, dodatne aplikacije i bez papira.
U Addiku više nije toliko neobično da osoba zatraži gotovinski kredit dok sjedi kod kuće, pošalje identifikacijske podatke putem video verifikacije i već isti dan ima novac na računu, pa čak i u manje od sat vremena. Dodatna pogodnost je ta što ovaj kredit mogu dobiti i oni koji nisu nužno klijenti Addiko banke.
“Prije neki dan zvala nas je klijentica da provjeri je li joj stvarno na račun sjeo kredit. Bilo joj je čudno to što je oko 8:20 sati krenula kroz online proces za kredit, a iznos joj je sjeo na račun prije 9 sati. Jednostavno nije mogla vjerovati da je to moguće”, kazale su naše sugovornice.
Valentina Milat, voditeljica tima Upravljanje digitalnom prodajom i Ines Greganić, voditeljica odjela Kreditna analiza i procjena kreditnog rizika najbolje znaju iz prve ruke za pozitivne reakcije korisnika i koliko je bitno da procedura dobivanja gotovinskog kredita bude brza i jednostavna.
Ipak, upitali smo ove stručnjakinje da nam dodatno odgovore na važna pitanja koja bi mogla interesirati građane koji žele ovu mogućnost.
Jedna od najčešćih dilema u digitalnim procesima je što ako se korisnik predomisli ili pogriješi.
U Addiku tvrde da ovaj digitalni proces nije "sad ili nikad". Korisnik može započeti zahtjev na mobitelu, a nastaviti ga sljedeći dan na računalu.
“Svi podaci koje ste unijeli kad ste krenuli u online proces, čuvaju se unutar sedam dana i možete nastaviti tamo gdje ste stali s bilo kojeg uređaja koji vam je na raspolaganju, bio to mobitel, laptop, tablet ili neki drugi uređaji”, kazale su nam voditeljice iz Addika.
Za one koji vole oslonac, tu je i korisnička podrška koja je uvijek dostupna. Addiko je proces osmislio imajući na umu različite razine digitalnih vještina i sigurnosti.
Dok mnogi prihvaćaju digitalna rješenja, povjerenje u digitalne financijske procese još uvijek se gradi. Prema Europskoj središnjoj banci, čak 58 % Europljana navodi da su zabrinuti za privatnost u online bankarstvu, a razina digitalne financijske pismenosti u Hrvatskoj i dalje je ispod 50 %.
To ne znači da građani nisu spremni, dapače, mlađe generacije već očekuju digitalnu uslugu kao standard. No to ipak znači da bi banke, kako bi zadržale povjerenje, trebale biti transparentne i jednostavne. Toga su svjesni i u Addiku.
“U digitalnom procesu provjere se odvijaju digitalno, raznim automatskim integracijama za koje nam klijenti, prilikom apliciranja daju svoje suglasnosti”, istaknule su Milat i Greganić.
Neće svi kliknuti na “Želim kredit” s istom lakoćom. Neki korisnici će tražiti savjet, drugi će biti možda i nesigurni hoće li sve proći bez greške, treći će trebati pomoć člana obitelji. Ali mogućnost postoji, stoga ovdje Addiko oblikuje usluge koje se prilagođavaju korisnicima, a ne obrnuto, kako tvrde.
“Naši kolege vode korak po korak i asistiraju ako je potrebno. U većini slučajeva nije potrebna dodatna dokumentacija niti je potrebno doći u poslovnicu. Međutim, ako klijent želi, može izabrati i opciju da kroz proces prođe online, a da mu ugovore dostavi poštar. Neki građani preferiraju ovakav proces jer onda u miru pročitaju i potpišu ugovor te pozovu dostavu da dokumentaciju vrate nama u banku. Već sljedeći dan kredit može biti isplaćen”, dodaju naše sugovornice.
Digitalni proces ne znači manje kontrole, već samo bržu obradu. Iza korisničkog sučelja stoje sustavi koji analiziraju podatke, identitet, kreditnu sposobnost, jednako temeljito kao i u onom obliku kad se zahtijevalo da se dođe u banku.
U Virtualnoj poslovnici svi zainteresirani mogu izračunati ponudu i saznati kako proces do brzog gotovinskog kredita izgleda, bez obveze. A do kraja 31. srpnja vrijedi i posebna kamatna stopa od 4,95 %.
“Tijekom procesa ovo se automatikom provjerava jer su naši sustavi povezani s HROK-om, Finom, te ostalim bankarskim mobilnim aplikacijama i drugim servisima tako da imamo sve podatke koji su nam potrebni, naravno, uz suglasnost klijenata. Ako je u nekom slučaju ipak potrebna dodatna dokumentacija ili provjera, u tom slučaju klijenta kontaktiramo”, nadodale su.
Građani ne moraju imati najnoviji pametni uređaj niti se snalaziti u fintech aplikacijama. Proces je dostupan putem bilo kojeg uređaja s pristupom internetu. Također, tijekom procesa korisnici mogu promijeniti željeni iznos, a i na samom početku uvijek im se nude alternativne ponude koje mogu dobiti.
“Podijelit ću jedan primjer kada nam se javio jedan klijent iz Dubrovnika koji nije vičan digitalnim uslugama i bio je uvjeren da neće uspjeti podići kredit online. Rekao je: „'Nije žvaka za seljaka'“. Ali pratio je upute i uspio sve realizirati. Nazvao je povratno, rekao da je ipak uspio i da nam je super proces”, kazale su nam Milat i Greganić. Pravila nema, ističu.
Ako već koristimo mobitel za naručivanje hrane, kupnju karata i vođenje zdravlja, vrijeme je, izgleda, i da ga počnemo koristiti za ono što dosad nije bilo tako lako zamislivo: podizanje gotovinskog kredita.
Sponzorirani sadržaj donose Index i Addiko u skladu s najvišim profesionalnim standardima.