Kanadski znanstvenici otkrili 36 imena koja imaju manje šanse za dobivanje posla

Foto: Press

Vjerovali ili ne, nova znanstvena studija otkrila je 36 imena s najmanjim izgledima za dobivanje posla.

Istraživači sa Sveučilišta Carleton u Kanadi ispitali su kako ime može negativno utjecati na vaše izglede za posao. U studiji su znanstvenici zamolili sudionike da biraju između dva potencijalna kandidata za određenu poziciju, ne znajući ništa osim njihovih imena.

Rezultati su doveli do nekih šokantnih otkrića, otkrivajući da su ljudi s imenima koja zvuče glatkije imali veće šanse da budu zaposleni od onih s imenima koja zvuče grublje za određene poslove. Sve se svodi na fenomen poznat kao zvučna simbolika, što sugerira da čak i nešto naizgled beznačajno poput fonema u imenu može imati skrivene posljedice na to kako ih drugi doživljavaju.

Kad nema detalja o kandidatima, ime je bitno

Studija, objavljena u Science Directu, otkriva da imena "evociraju asocijacije na osobnost na temelju zvukova koje sadrže". "Rezultati pokazuju da bi zvuk mogao biti dodatni izvor pristranosti o odlukama pri zapošljavanju. Kada ljudi nemaju puno detalja o kandidatima, čini se da ime govori puno toga", objašnjavaju autori studije.

Sugeriraju da se sve svodi na osjećaj prilikom izgovora imena ili na načine na koje zvukovi riječi "imitiraju značajke" okruglih ili šiljastih predmeta. Tako, primjerice, ljudi ime Bob povezuju s okruglim, a ime Kirk sa šiljastim siluetama. Ime Liam povezuje se s ugodnijim i emotivnijim karakterom, dok je ime Tate procijenjeno kao ekstrovertirano.

"Ne samo to, već ta imena povezuju i s različitim osobinama ličnosti", objašnjavaju autori. Ipak, napominju da još nisu pronašli takve primjere u stvarnom svijetu, već samo u studiji.

"Kada je naša studija proučavala osobnosti više od 1000 ljudi, nismo pronašli nikakve znakove da ti obrasci postoje u stvarnom svijetu. Ipak, ljudi i dalje stvaraju asocijacije na temelju zvuka imena. U našoj najnovijoj studiji bili smo znatiželjni vidjeti kako bi te asocijacije mogle utjecati na prosudbe u stvarnom kontekstu: zapošljavanju", objašnjavaju.

Istraživači su osmislili oglase za posao koji su tražili kandidata s visokom razinom jedne od šest osobina ličnosti – iskrenost/poniznost, emocionalnost, ekstrovertnost, ugodnost, savjesnost i otvorenost za iskustva. Utvrđeno je da su sudionici preferirali kandidata sa zvučnim imenom koje ukazuje na iskrenost/poniznost, emocionalnost, ugodnost i otvorenost.

No kada su istraživači sudionicima dali sliku ili videozapis o kandidatima, utjecaj njihova imena postao je manje relevantan.

Napomena: S obzirom na to da je riječ o studiji s kanadskog sveučilišta, imena su s engleskog govornog područja (ali neka od njih popularna su i u Hrvatskoj).

36 imena s najmanjim izgledima za dobivanje posla prema studiji:

  1. Rita
  2. Erica
  3. Etta
  4. Patty
  5. Christie
  6. Katie
  7. Kasey
  8. Petra
  9. Kathy
  10. Katia
  11. Kate
  12. Trista
  13. Tracy
  14. Pippa
  15. Tessa
  16. Tia
  17. Greta
  18. Yvette
  19. Eric
  20. Hector
  21. Chris
  22. Curtis
  23. Kirk
  24. Ted
  25. Titus
  26. Tucker
  27. Tate
  28. Terry
  29. Pierce
  30. Carter
  31. Kipp
  32. Kurt
  33. Jack
  34. Victor
  35. Garrett
  36. Zach

36 imena s najvećim izgledima za dobivanje posla na temelju studije:

  1. Anne
  2. Joanna
  3. June
  4. Lanah
  5. Laurel
  6. Lauren
  7. Lois
  8. Luna
  9. Mara
  10. Marla
  11. Megan
  12. Mona
  13. Myah
  14. Noelle
  15. Norah
  16. Nya
  17. Renee
  18. Rosanne
  19. Abel
  20. Allen
  21. Lewis
  22. Linus
  23. Lorne
  24. Lou
  25. Lyle
  26. Miles
  27. Milo
  28. Morris
  29. Moses
  30. Nathan
  31. Noam
  32. Noel
  33. Owen
  34. Ronin
  35. Warren
  36. Will
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.