Kako je HRT izmanipulirao pobjedu Marka Bošnjaka

Foto: Hana Kajari/Index

Da, da, i ove godine ste dočekali moj obligatorni post mortem članak za HRT-ovu Doru.

Hrvati vole srati po pederima, jebati sve po spisku sucima i naricati da upravo mi HDZ-u omogućujemo da se igra Oceanovih jedanaest s državnim proračunom.

Nije vam lako, a nije ni meni jer znam vrlo dobro da vas nije briga za puno skuplje i teže krađe, a kamoli za šačicu pjevača u Opatiji. Svejedno ćemo u ovoj obdukciji proći najvažnije faktore iz kojih mogu zaključiti da su pojedinci izmanipulirali Doru i zajedničkim snagama poslali Marka Bošnjaka u Švicarsku. To su članovi organizacije i izvrtanje pravila.

Idemo razložiti oba faktora:

Luka Grgić, ključna osoba organizacije i prijatelj Marka Bošnjaka i nekoliko natjecatelja

>> Detaljnije o tome možete čitati ovdje

Ovo je nedvojbeno najjasniji pokazatelj načina rada HRT-a. Luka Grgić je s privatnog fakulteta i queer zabava skupio cijelu ekipu i doveo ih na Doru ne bi li od nje napravili privatni party financiran našim novcem.

Njegova prijateljica Ananda Đuranović imala je ne jednu, ne dvije nego čak tri pjesme u selekciji iako je potpuno nepoznata kao autorica. Lijepi tantijemi! Njegov "kolega" Ivan Milić, instagram maneken kojem je ovo drugi izlet u glazbu (prvi je bio još puno gori od ovog), također je ušao u selekciju. Njegov režiserski "kolega" s queer partyja (reference su mu isti privatni faks te Gospodin Savršeni) radio je na čak četiri nastupa. I tako dalje.

S obzirom na ishod Dore, podjednako je značajno i Grgićevo prijateljstvo s Markom Bošnjakom - uz razne skrinšotove koje možete vidjeti u članku iznad, g. Grgić odabrao je baš g. Bošnjaka da uz voditeljski dio odradi i nastup na Grgićevom završnom radu - Eurosong partyju u Boogaloou, i to još u lipnju prošle godine.

Ništa od ovoga nije u redu, ali najgori kamen spoticanja je to što g. Grgić nije bio zadužen samo za organizaciju: lik je bio i član stručnog žirija! Dobro ste pročitali, Grgić je pomogao odabrati svu ovu tugu koja je učinila Doru stravično dosadnom ceremonijom. Ni njemu ni HRT-u nikakav problem nije bio što je intiman s nekoliko natjecatelja. Zašto se nije izuzeo iz organizacije ili iz žirija kad je bilo jasno da će biti u žestokom sukobu interesa?

Jednostavno je: HRT očekuje od svih nas i svih vas da smo ograničeni i inertni. Nije da se to ne dokazuje iz godine u godinu. Logično da računaju na to.

Ups, nadam se da objava ove poruke nije naštetila timu čiji mi je član ovo poslao? 🙁

Poštivanje pravila (haha)

Idemo kronološki: sve je počelo sa žirijem. Luka Grgić, Ivan Pešut i neki nasumični djelatnici HRT-a rođeni u pedesetim godinama prošlog stoljeća su u selekciju pustili pjesme poput ove šake jada:

…Dok ova pjesma ni u rezervu nije ušla:

(da ne bi netko pametovao, Disco lizardi su poslali verziju kraću od 3 minute)

Najjači urnebes: Swingers video ima 61 tisuću pregleda, dok ovi potpuni anonimusi imaju 84 tisuće!

Da ne podsjećam, prošle su čak tri pjesme Grgićeve prijateljice Anande Đuranović napravljene sa švedskim timom, među njima je Grgićev prisni kolega IVXN, a tu je i pobjednik Marko Bošnjak kojeg je publika stavila tek na četvrto mjesto. Među ostalim natjecateljima najviše se ističe nepotizam Marka Tolje i autorice Mije Dimšić čiji je producent i gitarist bio u žiriju. Ponavljam: u tim situacijama se sam izuzmeš iz žirija/organizacije/natjecanja jer si svjestan da si u teškom sukobu interesa.

Tu negdje sam u komunikaciji s pojedinim natjecateljima nevino vidio mail koji će se tek kasnije pokazati značajnim - u tom mailu student VERN-a Luka Grgić (voditelj pozornice i komunikacije s natjecateljima, kasnije kreditiran kao programski savjetnik) nedvosmisleno natjecatelju kaže da "ne može objaviti spot dok ne završi Dora" ako ga neće objaviti na dan kad izlaze sve pjesme. Ono što je Grgić propustio obavijestiti natjecatelja je dio gdje se spot ne može objaviti "bez pismenog HRT-ovog odobrenja".

Stavite se u cipelice natjecatelja: jeste li svjesni koliko je zgodno imati čovjeka unutra? Pogotovo ako je taj čovjek odgovoran za prijenos jasnih informacija vašim suparnicima i interpretaciju pravila. Onda ćete dobiti jasna iskorištavanja pozicije kao u ovom slučaju iznad ("ne može spot i točka"), ali i tonu sitnica poput usmjeravanja suparnika u lošem smjeru ili dobivanje ključnih informacija prije vremena. Lijepa prednost koju sam odmah povezao s objavama spotova tjedan dana prije Dore!

Je li slučajnost to što je ovo izašlo tjedan dana prije i što je baš g. Bošnjak dobio toliki poguranac u vidu predstavljanja potpuno novog sadržaja uoči Dore?

Iako je spot čisti promašaj, taj poguranac mu je jako trebao jer je Poison cake neočekivano bio nezanimljiv domaćoj publici - što se na kraju pokazalo točnim i u glasanju u kojem je g. Bošnjak bio tek četvrti, s dvostruko manje bodova od Ogenja.

I po mom mišljenju glavno kršenje pravila koje je g. Bošnjaku osiguralo pobjedu:

Sabotaža Žigice i dopuštanje Leleka na hrvatskom

Natalie Balmix u prosincu radi izmjene na svojoj pjesmi Život ide dalje, a te izmjene su je učinile previše konkurentnom:

O ovoj pjesmi mislite što hoćete, ali sušta je činjenica da bi Natalie pomela nastup, a ova pjesma izdominirala televoting negdje 70% od onoga što je Baby Lasagna napravio prošle godine. HRT je pjesmu izbacio jer se ne uklapa u napore organizatora da pošalju svoju ekipu na privatni party u Švicarskoj. Službeni razlog bio je značajna izmjena pjesme, naglasili su da je HRT angažirao "dva neovisna producenta" koji su tu razliku muzikološki označili "većom od 50%", a sudeći po izrečenom, Natalie i njena odvjetnica dan danas nisu dobili daljnji odgovor od HRT-a, kao ni imena tih eksperata.

Tražio sam na sva zvona da se ova pjesma vrati jer bi Dora bila puno zabavnija i konkurentnija, ali većina kežualnih promatrača odmahnula je rukom na moje žalbe jer se već formiralo par lobija koji imaju ideološke favorite i glazbu poznaju iz viđenja, a usto su jedva dočekali osuditi ovu pjesmu kao plitak proizvod za mrske Srbe.

Što se na kraju događa?

Lelek, jedan od ključnih kandidata, uoči Dore na Tiku Toku objavljuje hrvatsku verziju pjesme za Doru. Usput, to je također kršenje pravila (o kojem sam šutio jer ne bi nikome ništa dobro donijelo, samo bi naštetilo izvođačima), ali tolerirala se i akustična Tik Tok izvedba pjesme NPC laurekojapjeva, toleriralo se i to što je Fenksta objavio svoj instrumental na Facebook natjecanju prije cijelog desetljeća i još to priznao javno, zašto ne bi i ovo? Pa nisu pravila toliko bitna, zar ne?!

Bitno je da vozi!

U svakom slučaju, ta Lelek izvedba na hrvatskom priskrbila je simpatije mnogih, a one su same rekle da su U TRENUTKU OBJAVE još uvijek čekale odobrenje HRT-a da pjevaju hrvatski tekst. Drugim riječima, čisto, najčistije kršenje pravila, i to javno rečeno.

Umjesto diskvalifikacije, HRT organizacija ih pušta dalje, a onda se dogodi nešto puno luđe: broj glasova za lelek u polufinalu puno je jači nego što se mislilo!

Po procurenim podacima, Lelek u prvom polufinalu kotira nešto tek nešto slabije od Magazina i Marka Bošnjaka - ali i uvjerljivo slabije od Ogenja koji šiša čak i Magazin za više nego dvostruko.

Može se zaključiti da HRT tada donosi drastičnu odluku: pouzdajući se u inozemni žiri koji će prevagnuti u korist g. Bošnjaka, valja samo još Ogenju ukrasti bodove publike. Taktika je jednostavna: potpuno zanemariti pravila, pustiti ZNAČAJNO IZMIJENJENU pjesmu Leleka u hrvatskoj verziji i glasače Ogenja rasplinuti na dvije mete. Ne bi me čudilo da su g. Grgić i g. Štengl uzeli nekoga iz HDZ-ovog stožera da ih savjetuje, ipak je HRT dugogodišnji suradnik naše državotvorne stranke, a tko bolje zna ova spletkarenja nego oni?

Tu imamo fotofiniš u kojem g. Bošnjak kroz ušicu igle ide na Eurosong, a HRT krši sva pravila iza kojih se skrivao kad je trebalo izbaciti preopasnu kandidatkinju.

Znam da vas sve ovo ni najmanje ne zanima: previše je problema u svijetu da se itko brine o eroziji pop kulture pod dirigentskom palicom javnog servisa, a vaš screen time od 7 sati dnevno previše je vrijedan da ga trošite na ova nevažna razlaganja. Nema veze, ja ću svejedno poslati službene upite HRT-u u vezi svih ovih stavki, a i nekih koje ovdje nisam naveo. Sljedeći mjeseci borbe s HRT-om bit će užasni, ali bit će zabavno vidjeti jesu li uznapredovali u korištenju Excela u odnosu na zadnji put kad sam ih tražio troškove Dore i Eurosonga.

I dakako: Marko, sretno na Eurosongu!

*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.