Jeste li čuli za izraz "LinkedIn zavist"? Generacija Z pati zbog tuđih postignuća

Foto: Press

Nije tajna da se mnogi osjećaju loše kad vide objave svojih prijatelja na Instagramu koje daju dojam "savršenog života". Međutim generacija Z dobiva taj osjećaj zbog objava na potpuno drugačijoj platformi. Suočavaju se s "LinkedIn zavisti". 

LinkedIn je društvena mreža namijenjena povezivanju poslodavaca s ljudima koji traže posao. Nastala je s ciljem učinkovite prezentacije profesionalnih sposobnosti, a tamo se često nađu i poslodavci koji objavljuju oglas za posao.

Tamo se svi hvale svojim uspjesima

Kada uđete na LinkedIn, vjerojatno će vam naslovnica biti puna objava ljudi koji su "uzbuđeni objaviti" svoju novu poziciju, a ponekad čak i svoj "posao iz snova". Novinarka Lotte Brundle za The UK Times napisala je da je, u doba kada je nezaposlenima sve teže pronaći posao, LinkedIn postao mjesto gdje se svi hvale svojim postignućima.

Prisjetila da se da je na platformi vidjela objavu o novom poslu osobe koju poznaje sa studija dok je ona nezaposlena sjedila kod kuće u širokoj trenirci i jela čips. Kaže da se u tom trenutku osjećala kao da život ne može biti gori nego što jest. 

Kada se raspravlja o tome kako društveni mediji utječu na mentalno zdravlje, LinkedIn se često izostavlja iz razgovora, ali mlađa generacija otkriva da to utječe na njih. Više od Instagrama.

"Svi govore o Instagramu, ali LinkedIn je zapravo idealno mjesto za izgubiti razum. Zbog LinkedIna zavidimo drugima, što je iznenađujuće jer je to najsmješnija društvena mreža", piše u kolumni portala Slate. 

Nekima je prekipjelo i brišu aplikaciju

Došlo je do točke u kojoj ljudi brišu aplikaciju sa svojih telefona jer im je bolno gledati tuđe objave i uspjehe. Jedna osoba na Redditu je objavila što osjeća i pitala je li jedina. Ispostavilo se da nije.

"Osjeća li se još netko kao go*no dok gleda LinkedIn? Izbrisao sam svoj račun jer kad god ga otvorim, osjećam se apsolutno užasno. Možda je samo do mene i ja se previše uspoređujem s drugima, ali smatra li itko drugi da su ljudi tamo potpuno egoistični? Nemam čak ni loš posao, ali mislim da je LinkedIn upravo postao egocentrična zona kao i svaka druga platforma društvenih medija", piše u objavi.

Mnogi su se u komentarima složili. "Nezaposlen sam i moram koristiti LinkedIn iz nužde. To je poput mučenja", "Bilo je trenutaka prošle godine kada nisam ušao na LinkedIn dva mjeseca jer sam osjećao ekstremnu mučninu svaki put kad bih vidio objave", pišu ljudi. Netko je čak LinkedIn nazvao "Facebookom za uspješne". 

"Zavist treba postati motivacija"

Liječnica Susan Biali Haas napisala je za Psychology Today da bi ljudi svoju zavist trebali koristiti kao "oružje za osobni razvoj i povećavanje dobre volje prema drugima". Napisala je da je primijetila da je i sama zavidna kad lista naslovnice na društvenim mrežama gdje je povezana s kolegama koji rade stvari za kojima ona čezne.

"Ponekad su moje reakcije toliko intenzivne da želim sakriti nečiji sadržaj s naslovnice", rekla je Haas. Savjetuje ljudima da se prilagode i da sadržaj drugih ljudi iskoriste na proaktivan način za svoje mentalno zdravlje, a da ljude kojima zavide koriste kao motivaciju.

"Oni kojima zavidimo mogu nas uputiti prema onome što čeznemo. Oni nam pokazuju što je moguće", rekla je.

Uleti na LinkedInu

Lotte Brundle također je LinkedIn usporedila s aplikacijama za spojeve. Kaže da je znala koristiti platformu da vidi što joj rade bivši dečki i bivši neprijatelji. Njena usporedba nije tako suluda. Istraživanje iz ožujka 2024. pokazalo je da je velik broj ljudi dobivao spojeve putem LinkedIna, a nekima je to čak bilo draže od stranica za upoznavanje.

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.