Nakon što su uske traperice proglasili modnim promašajem, pripadnici generacije Z sada su se okomili na novi odjevni predmet koji smatraju zastarjelim i cringe. Riječ je o tajicama, donedavno neizostavnom komadu za teretanu i ležerne kombinacije, koje su, kako se čini, službeno mrtve i zamijenjene širokim trenirkama, piše Daily Mail.
Izvješće analitičke grupe EDITED, simbolično nazvano Smrt tajica, otkriva da je prodaja ovog odjevnog predmeta pala s gotovo 47 posto udjela u prodaji sportske odjeće 2022. godine na 38.7 posto ove godine. Ovaj značajan pad osjetio je i popularni brend Lululemon, čije su joga hlače tvrtki donijele milijarde, a 2017. čak su bile izložene u Muzeju moderne umjetnosti kao jedan od najutjecajnijih modnih komada.
Prema generaciji Z, novi hit su široke hlače za vježbanje u kombinaciji s uskim gornjim dijelom. Ponekad se široke hlače nose i sa širokom majicom za potpuno predimenzionirani izgled, u stilu pjevačice Billie Eilish.
@genz__s VEGA SWEATPANTS RESTOCKED‼️🤩 #fyp #genz #showroom #localbrand #local ♬ original sound - GenZ's
"Super fit djevojka koja skriva svoje tijelo ispod široke odjeće privlačnija je od oskudne, uske odjeće za vježbanje", izjavila je za Wall Street Journal osnivačica brenda Sporty & Rich, Emily Oberg.
Ovaj trend potvrđuju i podaci s Pinteresta, gdje su pretraživanja za "široke kombinacije za teretanu" porasla za čak 400 posto u protekloj godini. Brend Nike, jedan od omiljenih među generacijom Z, snažno se oslanja na ovaj trend te je, prema riječima analitičarke Kriste Corrigan, postao "vodeći dobavljač" predimenzionirane sportske odjeće.
@laurscardina But listen, I can hide my fat in these, you can’t have them 🤣🤪 #relatable #justjokes #millennialsoftiktok #millennials #blackleggings ♬ original sound - Ms.Kly - Ms.Kly ^᪲᪲᪲⋆🍒
Ipak, mnogi ljubitelji vježbanja ističu kako široke hlače jednostavno nisu praktične za teretanu. "Pokušajte ići na spin klasu u širokim hlačama pa ćete vidjeti što će se dogoditi", jedan je od komentara na društvenim mrežama.
"Nikada nismo nosili tajice na jogu ili pilates zato što su bile u trendu. Ne možete zadržati pozu vrane niti ne skliznuti s reformera noseći skliske, široke hlače", objasnio je drugi korisnik. S time se slaže i fitness influencerica Kira Stokes: "Pokušajte trčati, voziti bicikl, preskakati uže [ili raditi intervalni trening visokog intenziteta] u velikim, širokim, predimenzioniranim hlačama..."
Jedan je komentar sažeo raspravu: "Tajice su mrtve samo ako vam je više stalo do toga da ste u trendu nego do samog vježbanja".
Tajice nisu jedini modni trend koji zoomeri zamjeraju milenijalcima. Na njihovoj listi za odstrel već se dugo nalaze uske traperice, kao i bež i sive palete boja. Nijanse poput kadulje i maslinaste podrugljivo su nazvane "milenijalsko zelena", a svečane cipele poput štikli proglašene su zastarjelima.
Osim toga, generacija Z odbacuje i brendove brze mode. "Generacija Z više nije ljubiteljica predmeta brze mode", rekla je za Daily Mail stilistica Rochelle White.
"Postali su mnogo svjesniji potrošači, opredjeljujući se za više kupovine iz druge ruke i aplikacije za rabljenu robu kao što su Vinted i Depop. Odlučuju se za više vintage i pristupačne mode, a najveći trend za njih trenutno su vjetrovke i vintage majice s logotipom", zaključila je.
Btw, ako ste od ovog teksta poželjeli vježbati, tu su vam Index Vježbe.