13. SRPNJA 2010. godine u Hollywoodu je premijerno prikazan Početak (Inception), vizionarski znanstvenofantastični triler u režiji Christophera Nolana, koji je redefinirao granice između stvarnosti i mašte, ostavljajući gledatelje zbunjenima, ali i oduševljenima.
Glavni lik je Dom Cobb (Leonardo DiCaprio), stručnjak za krađu informacija iz podsvijesti ljudi koji spavaju. Cobb je vješt lopov u svijetu snova, ali u stvarnom životu gubi kontrolu zbog optužbi za ubojstvo supruge i nemogućnosti da se vrati djeci.
Priča se zahuktava kad Cobb dobije naizgled nemogući zadatak: umjesto da ukrade ideju, u podsvijest mete mora ubaciti novu ideju. Ako uspije, dobit će priliku da se vrati kući i vidi svoju djecu. Da bi to izveo, okuplja tim stručnjaka: arhitekticu Ariadne (Elliot Page), prevaranta Eamesa (Tom Hardy), kemičara Yusufa (Dileep Rao) i koordinatora Arthura (Joseph Gordon-Levitt).
Njihova misija vodi ih kroz snove unutar snova, gdje se pravila fizike, vremena i prostora neprestano urušavaju, a Cobba proganja lik njegove pokojne supruge Mal (Marion Cotillard), čija prisutnost dodatno komplicira granicu između stvarnog i zamišljenog.
Početak je postao prepoznatljiv po svojoj nevjerojatno kompleksnoj strukturi. Christopher Nolan, poznat po igranju s vremenom i naracijom (Memento, Prestige), ovdje je stvorio slojeviti labirint u kojem se snovi stapaju s realnošću.
Film je istodobno akcijski triler, psihološka drama i filozofska meditacija o gubitku, krivnji i potrebi da pronađemo svoj dom. Svaka razina sna ima vlastitu dinamiku, a finalna scena s poznatim totemom ostala je vječna tema rasprava: je li Cobb napokon u stvarnosti ili još uvijek sanja?
Leonardo DiCaprio je u ulozi Doma Cobba donio jednu od svojih emocionalno najbogatijih izvedbi, kombinirajući ranjivost i odlučnost. Joseph Gordon-Levitt briljira u sceni borbe u rotirajućem hodniku, dok Tom Hardy osvaja šarmom i ležernošću. Elliot Page (tada Ellen Page) donosi svježinu i moralnu perspektivu priči, dok Marion Cotillard unosi dozu tragične misterije.
Glazba Hansa Zimmera, posebno skladba Time, postala je sinonim za cijeli film i jedno od najprepoznatljivijih glazbenih ostvarenja suvremenog filma.
Specijalni efekti, od savijanja gradova do beskonačnih stepenica, zadivili su gledatelje i postavili nove standarde za vizualnu naraciju.
Početak je doživio ogroman uspjeh, zaradivši više od 830 milijuna dolara diljem svijeta i osvojivši četiri Oscara (fotografija, vizualni efekti, montaža zvuka i zvučni efekti), uz još četiri nominacije, uključujući onu za najbolji film.
Desetljeće nakon premijere, film je i dalje referentna točka za sve koji žele raspravljati o snovima, realnosti i slobodnoj volji. I dalje se analizira, secira i citira, a poznata pitanja o totemu i dalje nemaju konačan odgovor. Mnogi kritičari smatraju ga jednim od najboljih filmova 2010-ih.