31. SRPNJA 1992. u kinima je prikazan film Smrt joj dobro pristaje (Death Becomes Her), mračna komedija redatelja Roberta Zemeckisa, koja je spojila holivudsku taštinu, natprirodni eliksir mladosti i urnebesnu satiru o ljudskoj opsjednutosti vječnom ljepotom. U glavnim ulogama pojavili su se Meryl Streep, Goldie Hawn i Bruce Willis.
Film je bio tehnički revolucionaran, stilski upečatljiv i tematski aktualan, a s godinama je stekao kultni status – pogotovo među ljubiteljima crnog humora, campa i nezaboravnih dijaloga.
U središtu radnje su Madeline Ashton (Meryl Streep), isprva slavna broadwayska glumica, kasnije holivudska zvijezda u padu, i Helen Sharp (Goldie Hawn), njezina tiha, ali osvetoljubiva prijateljica.
Godinama su u svađi zbog dr. Ernesta Menvillea (Bruce Willis), plastičnog kirurga kojeg je Madeline "preotela" Helen kako bi se udala za njega.
No, kad se Helen odluči osvetiti, pojavljuje se misteriozna grofica Lisle von Rhuman (Isabella Rossellini), koja nudi tajni eliksir besmrtnosti – uz nekoliko upozorenja. Kada Madeline popije isti napitak kako bi zadržala mladost, njihova međusobna osveta pretvara se u smrtonosnu, groteskno zabavnu igru bez kraja.
Zemeckis je stvorio film koji izgleda kao vizualna parodija glamura i užasa svijeta mode i ljepote, ali koji iza svjetlucave površine skriva društveno relevantnu poruku. U svijetu gdje su žene vrijedne samo dok su mlade i lijepe, likovi Streep i Hawn doslovno se raspadaju – ali i dalje mahnito pokušavaju izgledati savršeno.
Meryl Streep, koja je dotad bila poznata po ozbiljnim dramama i Oscarima, ovdje se upustila u svijet crne komedije. Sličan iskorak napravila je i Goldie Hawn, koja je ulogom Helen podsjetila da iza komedije često stoji duboka tuga, ljutnja i ogorčenost.
No, jedno od najvećih iznenađenja bio je Bruce Willis, koji je ulogom nesigurnog, nespretnog plastičnog kirurga potpuno kontrirao svojem akcijskom imidžu. Publika ga nikada nije vidjela tako izgubljenog i ranjivog.
Smrt joj dobro pristaje bio je jedan od prvih filmova koji je napredno koristio računalne efekte za manipulaciju tijela i lica, uključujući slavne scene u kojima Meryl Streep hoda sa slomljenim vratom, a Goldie Hawn s rupom u trbuhu. Efekti su tada bili revolucionarni pa je film osvojio Oscara za najbolje vizualne efekte.
Danas, kad smo zasićeni CGI spektaklima, ti efekti možda djeluju skromnije, ali još uvijek zadržavaju šarm i uvjerljivost.
Film je svojedobno bio veliki komercijalni hit, a s vremenom je stekao još veću bazu obožavatelja, osobito među LGBTQ+ zajednicom i ljubiteljima camp filmova.
Smrt joj dobro pristaje nije film o smrti, nego o strahu od starenja, o ljudima koji su spremni žrtvovati dušu kako bi zadržali tijelo, o društvu koje više cijeni ljepotu nego život i o tome koliko daleko možemo ići da zadržimo iluziju savršenstva. Ironično je da je poruka i danas aktualnija nego ikad.