MALO je glumaca koji su jednako briljirali i ispred i iza kamere kao Clint Eastwood. Od 1970-ih godina Eastwood je režirao čak 40 filmova, od kojih se u njih 24 pojavljuje i kao glumac.
Nakon velikog uspjeha legendarne dolarske trilogije, u kojoj je surađivao s talijanskim redateljem Sergiom Leoneom, Eastwood se našao u iznimno povoljnoj poziciji u Hollywoodu, što mu je omogućilo da se posveti poslu redatelja. Svoj redateljski debi ostvario je 1971. godine s trilerom Jeza u noći.
Nakon toga nastavio je istraživati različite žanrove, iako su mu vesterni uvijek ostali posebno dragi. Tijekom 1970-ih režirao je filmove Nepoznati zaštitnik i Odmetnik Josey Wales, a ujedno pokazao svoju sklonost akcijskim filmovima kroz naslove poput Dozvole za ubojstvo i Zasjede.
Ulaskom u 1980-e nastavio je balansirati između vesterna, akcijskih filmova pa čak i glazbenih drama. No kako je vrijeme prolazilo, Eastwood je osjetio potrebu za promjenom. Nije se nužno zasitio onoga što je do tada radio, ali s godinama je osjetio da je spreman za nešto mirnije i introspektivnije.
Upravo tada počeo je raditi na projektu za koji nije bio siguran da će naići na dobar odjek kod publike, filmu Nepomirljivi (Unforgiven) iz 1992. godine. Kako piše Far Out, u jednom intervjuu s Michaelom Henryjem Wilsonom Eastwood je priznao:
"Akcijski filmovi su bili zabavni dok sam bio u dvadesetima ili tridesetima. Ponekad je materijal imao dobru priču, ponekad je bio pun akcije, pokreta i boja. No, u nekom trenutku života bude ti dosta takvih stvari. Tada počinješ tražiti psihološke studije, čak i ako imaju manji komercijalni uspjeh. Dok sam snimao film Nepomirljivi, mislio sam da će biti neuspješan."
Film, u kojem su uz Eastwooda glumili i Morgan Freeman te Gene Hackman, na kraju je postigao ogroman uspjeh. Osvojio je Oscara za najbolji film, dok je Eastwood kući odnio i Oscara za najboljeg redatelja. Unatoč svemu, strah da će publika doživjeti film kao previše mračan i nepristupačan pratio ga je tijekom cijeloga procesa snimanja.
"To nije bio akcijski vestern poput Divlje horde ili Leoneovih vesterna. Odstupao je od tradicije kojoj sam pripadao. Scene pucnjave bile su tužne. Gledali ste nedužne ljude kako umiru uzalud. Mislio sam da će film zbog toga biti odbačen", dodao je Eastwood.
Ironično, upravo taj projekt za koji je bio uvjeren da će biti promašaj pretvorio se u jedno od njegovih najvećih dostignuća, dodatno potvrdivši njegovu izvanrednu sposobnost da prepozna univerzalne teme i prenese ih na filmsko platno na način koji rijetko koga ostavlja ravnodušnim.