100 km prelazi za 3 kune, a servis mu ne treba: Vozili smo novi Citroen Ami

Foto: M.N. (Index.hr), Citroen

SPADA u red najdostupnijih urbanih vozila, moguće ga je voziti bez dozvole, a 100 km prelazi za svega 3 kune. 

Najmanji i najsimpatičniji Citroen je pravo čudo. Iako veličinom (2.4 x 1.39 m), izgledom, pa i izvedbom ne djeluje previše ozbiljno, ovo je vozilo skrojeno po mjeri urbanih uvjeta. Stvoren po principu minimalizma i štednje na svakom koraku, ovaj je autić gotovo u potpunosti plastičan, ali i krajnje jednostavan. 

Elektromotor daje 6 kW, a u kombinaciji baterije od 5.5 kWh prelazi 70 km uz maksimalnih 45 km/h. I ono najbolje je da se puni na običnu utičnicu za manje od 3 sata, što znači da će vam potrošiti 3 kn u jeftinoj tarifi. 

A u praksi

Ami jednostavno osvaja. Da, cijeli je plastičan i odiše jeftinoćom, ali nju nadilazi simpatičnost i upotrebljivost samog koncepta vozila. Vanjski izgled je toliko atraktivan da smo već nakon nekoliko minuta vožnje svjedočili znatiželjnim pogledima, a svi su redom sa smiješkom ispraćali Amija. 

Međutim, ono što veseli je krajnja jednostavnost, pa su tako prednji i stražnji panel jednaki, a nose ih četiri vijka i stoga ih je lako mijenjati. Ista su i vrata, a jedina je razlika u smjeru otvaranja. I tako unedogled. 

Unutra je dojam još bolji. Čeka vas minimum, ali minimum potreban za potpun doživljaj vožnje. Prije svega tu su sjedala, tanke ispune i ne previše udobna, a ispred vozača je volan s malim LCD zaslonom. Odmah desno su kontrole ventilacije i USB priključak, dok je uloga mjenjača prepuštena trima tipkama (D,N,R) uz lijevu stranu sjedala. Umjesto P tu je klasična parkirna kočnica. Dodamo li svemu stakleni krov i pretince u kontrastnoj boji, to je to što se nudi. 

Ako mislite da nema mjesta, varate se. Dojam je tunelski s daleko izbačenim vjetrobranom. Suvozač može i ispružiti noge, dok je širina taman takva da se vozač i suvozač ne sudaraju ramenima. U vožnji je čak i ugodno, uz potmulu buku plastike i zujanje pogona. A vozilo solidno ubrzava i relativno brzo ide do limitiranih 45 km/h. Sudeći po pokazivačima, dojam je da i bez ikakve pažnje s punim gasom ovaj autić ima doseg do oko 70 km. 

Nakon kraćeg upoznavanja teško je dati konačni sud. Ono što je sigurno, Ami treba isprobati i pravo je osvježenje na tržištu zasićenom kojekakvim kompleksnim rješenjima. Ami je stvoren da služi, ali i da što rjeđe posjećuje servise. Nema sumnje, Citroen je opet ispao genijalan, i to na onoj strani automobilske ponude gdje je nekad krenuo s 2CV. 

Ako vam se performanse ne sviđaju, znajte da je baterije lako proširiti, kao i da se osjeća da Ami može i brže od postignutog maksimalca. A to mu s obzirom na voznu dinamiku i treba, jer se stječe dojam da suvereno vlada putanjom. I da, plastičan kakav je, Ami doslovno možete parkirati na dodir, sređivati u kućnoj radinosti i jeftino popravljati. I gotovo pa okretati u mjestu. Genijalno. 

I na kraju koja o cijeni. Citroen Ami starta cijenom od oko 6900 eura, ali prava je stvar najam kad mjesečno stoji 20 eura uz potpis četverogodišnjeg najma i plaćanje depozita. Za situaciju u Hrvatskoj valja se strpjeti još neko vrijeme. 

U nastavku donosimo i dojmove kolega iz Tesla Motors Cluba Croatia

Iako se u snimci šalimo, to je zato što je vozilo zanimljivo i cool, ovo je doslovno R2-D2 na francuski način koji smo odmah zavoljeli 😍
Danas nam je u laboratorij na lobotomiju prvi put došao električni Ami. Nepažnjom vlasnika ostavljen je prazan, zatim se ispraznila mala i velika pogonska baterija (pogonska dopunjava malu 12 voltnu kao alternator).

Uspjeli smo popraviti i provozati ovo električno čudo. Moram priznat da je ovo TOP vozilo za grad i selo koliko god izgled bio uvredljiv i ismijavajući, ipak smo danas ukrali nekoliko pogleda. Puniš na šuko, voziš 100 km na struju za cca 3 kune jeftine tarife, nema nikakvih high tech skupih komponenti , servisnih intervala ili skupih kvarova. Vanjska školjka je komplet plastična i modularna, ako ste nekakav tuning “freak”, možete si sami dizajnirati i napraviti prednji i zadnji kraj i promijeniti izgled vozila. Branik je na 4 vijka, skine se i cijela cjevasta školjka se vidi. Baterija je 48 volti sistem, lako izmjenjiva i lako za reparirati ili obnoviti za manje od 1000€. Pogon je sa 488 voltnim elektromotorom veličine alternatora i prijenos na mali diferencijal je preko remena. Auto je začudo udoban i zanimljiv za vožnju, jednostavan i upravljiv. Dodatno je zanimljivo nama s tehničke strane što su terminali baterije na maticama, tj proširivi, znači možemo dodati dodatne baterije za extra domet (dodatnih i 100km, recimo za dostave). U snimci također možete primijetiti da su desna i lijeva vrata ista, jedna se otvaraju naprijed, a druga nazad, iz razloga da smanje troškove proizvodnje.Također zadnji odbijač odgovara na prednji. Sve na ovom vozilu je optimizirano za vas i vaše potrebe, od održavanja do kretanja. Ovo vozilo je napravljeno da zaboravite kako se mi ili vaš mehaničar zove. Ovo tko propusti imati i posjedovati, a svakodnevno prelazi 50 km, propušta puno, preporuka je: stanite u red za narudžbe. Sve ostalo bez brige, imate nas 😉

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.