KAO i svake godine, tvrtka Interbrand objavila je svoju ljestvicu najvrjednijih svjetskih imena, a tehnološki divovi i dalje očekivano dominiraju samim vrhom. Ipak, među 100 najvrjednijih globalnih brendova svoje su mjesto zadržali i brojni proizvođači automobila, pokazujući otpornost sektora unatoč izazovnim tržišnim uvjetima.
Interbrand rangira brendove prema njihovoj vrijednosti, koja se izračunava na temelju tri ključne komponente. To uključuje financijsku analizu, "ulogu brenda" koja mjeri utjecaj brenda na odluku o kupnji, te "snagu brenda", definiranu kao sposobnost stvaranja lojalnosti te osiguravanja održive potražnje i profita u budućnosti.
Na samom vrhu ljestvice za 2025. godinu nalaze se Apple (470,9 milijardi dolara), Microsoft (388,5 milijardi dolara) i Amazon (319,9 milijardi dolara). Međutim, fokus ovog izvješća je na automobilskoj industriji.
Najvrjedniji proizvođač automobila ponovno je Toyota, koja je zauzela visoko 6. mjesto u ukupnom poretku. Vrijednost brenda procijenjena je na 74,2 milijarde dolara, što predstavlja rast od 2 posto u odnosu na prošlu godinu.
Odmah iza Toyote, kao drugi najvrjedniji automobilski brend, smjestio se Mercedes na 10. mjestu s procijenjenom vrijednošću od 50,1 milijardu dolara. Ipak, to je značajan pad od 15 posto u usporedbi s 2024. godinom. Sličan trend zabilježio je i BMW, čija je vrijednost pala za 10 posto na 46,8 milijardi dolara, što ga je smjestilo na 14. mjesto.
Najveći pad zabilježio je Tesla, čija je vrijednost pala za čak 35 posto "suočena s većom konkurencijom električnih vozila". Vrijednost Tesle sada je procijenjena na 29,5 milijardi dolara.
Na listi su se našli i drugi poznati brendovi: Honda (29.), Hyundai (30.), Audi (52.), Ferrari (54.), Volkswagen (56.), Porsche (57.) i Kia (89.). Jedini novopridošlica na ljestvici je kineski BYD, koji je zauzeo 90. mjesto s procjenom od 8,1 milijarde dolara.
Globalni glavni strateg Interbranda, Manfredi Ricca, izjavio je: "BYD je najveći disruptor na automobilskom tržištu od Tesle. Proizvod je svjetske klase i ostvario je ogroman napredak na europskom tržištu dok se širi iz svoje azijske baze." Kao brendove koje vrijedi pratiti u budućnosti, Interbrand je istaknuo Ford i Volvo.