Talijanski genij u službi Citroena. Ideje su mu bile radikalne, ali remek-djela

Flaminio Bertoni, rođen 10. siječnja 1903. u Masnagu u Italiji, bio je talijanski kipar i dizajner automobila koji je ostavio neizbrisiv trag u automobilskoj industriji. Njegova strast prema umjetnosti i skulpturi oblikovala je njegov pristup dizajnu, što je rezultiralo nekim od najradikalnijih, ali i najkultnijih modela u povijesti automobila.

Francuska je tih godina bila centar automobilskih istraživanja. Bertoni je otišao u Pariz i pridružio se tvrtki Citroën, gdje je postao glavni dizajner.

Godine 1934. Bertoni je predstavio Citroën Traction Avant, prvi serijski proizveden automobil s pogonom na prednje kotače. Njegov aerodinamičan dizajn i inovativna monokok konstrukcija bili su revolucionarni za to vrijeme, pružajući vozačima poboljšanu stabilnost i upravljivost.

Nakon Drugog svjetskog rata, 1948. godine svjetlo dana ugledao je Citroën 2CV. Ovaj skromni automobil, poznat po nadimku Spaček, dizajniran je s ciljem da bude pristupačan i praktičan za ruralno stanovništvo. Njegov jednostavan, ali funkcionalan dizajn omogućio je lako održavanje i iznimnu izdržljivost, čineći ga omiljenim izborom mnogih generacija vozača.

Godine 1947. Bertoni je dizajnirao Citroën H van, komercijalno vozilo prepoznatljivo po svojoj rebrastoj karoseriji i praktičnom dizajnu. Njegova modularna unutrašnjost i pouzdanost učinili su ga popularnim među poduzetnicima i obrtnicima diljem Europe.

Vrhunac Bertonijeve karijere došao je 1955. godine s predstavljanjem Citroëna DS. Ovaj futuristički automobil, često nazivan Božicom, oduševio je javnost svojim elegantnim linijama, hidropneumatskim ovjesom i naprednom tehnologijom. 

Posljednji model koji je Bertoni dizajnirao bio je Citroën Ami 6, predstavljen 1961. godine. Njegov prepoznatljiv "obrnuti" stražnji prozor i jedinstven stil izdvajali su ga iz mase, pružajući vozačima udobnost i praktičnost. Bertoni ga je prozvao svojim remek-djelom.

Flaminio Bertoni 1940. je uhićen jer je odbio potpisati akt o vjernosti Francuskoj, što bi značilo da se odriče domovine Italije, koja je tada bila u ratu s Francuskom. Ponovno je uhićen 1944. pod optužbom da je sudjelovao u radu tvrtke Citroën tijekom ratnog razdoblja, pod njemačkom okupacijom. Književnik André Malraux, tadašnji ministar kulture u vladi De Gaullea, 1961. ga je imenovao vitezom umjetnosti i književnosti. 

Flaminio Bertoni preminuo je 7. veljače 1964. u Parizu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.