Stellantis odustaje od vodika, imaju novo skriveno oružje i ulažu u njega milijarde

Automobilski div Stellantis objavio je kako prekida svoj program razvoja tehnologije vodikovih gorivnih ćelija. Ipak, ova odluka ne znači da se kompanija u potpunosti okreće isključivo električnim vozilima. Umjesto toga, Stellantis ima novog asa u rukavu: golemu investiciju od šest milijardi dolara namijenjenu generaciji hibridnih motora koji mogu koristiti i benzin i etanol, piše Autoblog.

Dok Japan predvodi u razvoju vodikovog pogona, a Kina dominira tržištem električnih vozila, Stellantis svoj fokus usmjerava na Južnu Ameriku. Cilj je razviti novu generaciju bio-hibridne tehnologije, što predstavlja najveće ulaganje te vrste u automobilski sektor u regiji.

Južna Amerika kao novi centar inovacija

Investicija će potaknuti razvoj više od 40 novih proizvoda s fleksibilnim pogonom koji će se moći prebacivati između benzina i etanola. Paleta novih pogonskih sklopova bit će raznolika: uključivat će bio-hibridnu verziju s motorom s unutarnjim izgaranjem i električnim pogonom, napredni bio-hibridni eDCT s električnom dvostrukom spojkom te plug-in hibridnu (PHEV) izvedbu koja kombinira motor s unutarnjim izgaranjem, električni motor i bateriju.

„Kao ključan dio naše strategije rasta, Južna Amerika će preuzeti vodeću ulogu u ubrzanju dekarbonizacije mobilnosti“, izjavio je bivši izvršni direktor Carlos Tavares, kojeg je nedavno naslijedio Antonio Filosa. Investicijski ciklus trajat će od 2025. do 2030. godine, a središte operacija bit će tvornica u Betimu u Brazilu, koja je u ožujku postala Stellantisov globalni centar izvrsnosti za bio-hibridnu tehnologiju.

Realnost tržišta zaustavila vodikove ambicije

Iako nastavlja s ulaganjem u motore na etanol, Stellantis je odluku o prekidu razvoja vodikove tehnologije obrazložio ograničenom dostupnošću infrastrukture za punjenje, visokim troškovima i potrebom za jačim poticajima za kupce. Iz tvrtke su poručili kako ne očekuju široku primjenu lakih gospodarskih vozila na vodik prije kraja ovog desetljeća.

Time su zaustavljeni planovi za lansiranje nove linije vozila Pro One na vodik, čija je masovna proizvodnja trebala započeti u Francuskoj i Poljskoj.

„Tržište vodika ostaje nišni segment, bez izgleda za srednjoročnu ekonomsku održivost. Moramo donositi jasne i odgovorne odluke kako bismo osigurali konkurentnost“, pojasnio je Jean-Philippe Imparato, glavni operativni direktor za proširenu Europu. Stellantis je potvrdio da smanjenje ulaganja u vodik neće dovesti do otpuštanja, već će se resursi preusmjeriti na druge projekte.

Budućnost je u bio-hibridima?

Dok japanski proizvođači poput Toyote i dalje snažno ulažu u vodik, Stellantisov zaokret postavlja pitanje što će biti s njihovim udjelom od 33,3% u Symbiju, europskoj tvrtki specijaliziranoj upravo za sustave vodikovih gorivnih ćelija.

Ipak, dioničari nemaju razloga za paniku. Ulaganje od šest milijardi dolara u južnoameričko tržište moglo bi udahnuti novi život portfelju tvrtke. Plan je integrirati suvremenu elektrifikaciju s etanolom i tako stvoriti više od 40 novih modela, i to u trenutku kada sve više proizvođača preispituje i smanjuje svoja ulaganja u isključivo baterijska električna vozila.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.