ZABORAVITE na besmislenu konjicu, elektro potporu i robotizirane mjenjače. Ovdje vlada čista mehanika, a od vozača se traži puno rada, još više iskustva, ali i jako debeli novčanik.
Pogledate li ponudu hipersportaša, donja granica je realno besmislenih 1000 KS, a bolidi nerijetko ubrzavaju u tišini prolazeći zavoje uz potpore elektronike. I dok struja i elektronika imaju itekako smisla u ponudi klasičnih automobila, pravi bolidi se jednostavno moraju oslanjati na angažman onoga iza volana.
Upravo zato bi GP1 novog britanskog proizvođača Garagisti & Co mogao oduševiti entuzijaste diljem svijeta. Ovaj automobil, koji zasad postoji samo kao render, san je za puriste. "Automobil stvoren isključivo radi užitka u nefiltriranoj vožnji", stoji u priopćenju tvrtke. Uzmemo li u obzir da je GP1 superautomobil izgrađen oko atmosferskog V12 motora, uparenog s ručnim mjenjačem i pogonom na stražnje kotače, lako im je povjerovati.
Za početak recimo kako GP1 pokreće potpuno novi 6,6-litreni atmosferski V12 koji je razvila Italtecnica, renomirana talijanska inženjerska tvrtka specijalizirana za motosport. Maksimalne vrijednosti su impresivne - 800 KS pri 9000 o/min i više od 700 Nm okretnog momenta.
Pogon je na stražnje kotače preko uzdužno postavljenog, ručnog šesterostupanjskog Xtrac mjenjača „koji nudi nenadmašan osjećaj i angažiranost", poručuju iz Garagisti & Co.
Mehaničke komponente dolaze od vrhunskih dobavljača poput Bemba, Öhlinsa i drugih renomiranih tvrtki s dokazanom stručnošću u motosportu. Težina automobila iznosi svega 1000 kilograma.
Upečatljive linije potpisuje Angel Guerra, bivši dizajner Bugattija i Rimca, inspiriran legendarnim automobilima poput Lancije Stratos Zero, Lamborghinija Countach i drugim remek-djelima Marcella Gandinija.
Vjerojatno najimpresivniji je stražnji kraj koji uključuje možda i jedan od najvećih difuzora ikad ugrađenih u cestovni automobil. Odmah iznad su četiri masivne ispušne cijevi, uokvirene prepoznatljivim LED stražnjim svjetlima u obliku slova X.
Unutrašnjost njeguje potpuni minimalizam. Nema prevelikih ekrana, nema osjetljivih površina na dodir, samo ono što je potrebno da ne izazove distrakciju u vožnji. Istaknuti središnji tunel opremljen je fizičkim prekidačima i klasičnom ručicom mjenjača. "Sve je točno ondje gdje treba biti", poručuju iz tvrtke.
Garagisti & Co. GP1 sada je u završnoj fazi dizajna i razvoja, a isporuke se očekuju u narednim mjesecima. Proizvodnja je prema poslovnom planu strogo ograničena na samo 25 primjeraka, svaki s početnom cijenom od oko 2,45 milijuna funti, bez uračunatih poreza, transporta i individualnih dorada.
Prvih 12 kupaca dobit će pristup i ekskluzivnom programu Open Doors, koji nudi rijetku priliku da upoznaju inženjere i dizajnere GP1 te svjedoče nastanku automobila iz neposredne blizine.