Kultna sportska limuzina 1980-ih bila je u vlasništvu jednog od najlegendarnijih vozača Formule 1.
Ovo je prilika koja se ne propušta – na aukciju stiže doista poseban Mercedes. Ne dajte se zavarati podatkom da je riječ o modelu 190, poznatom kao "baby-Benz". Možda nije bio najsavršeniji automobil svoje klase, ali upravo je on otvorio put stvaranju jedne od najboljih sportskih limuzina svih vremena. A začin svemu daje činjenica da ga je vozio nitko drugi doli Ayrton Senna.
Na nadolazećoj aukciji kuće RM Sotheby's u studenome u Londonu, glavna zvijezda bit će Mercedes-Benz 190 E 2.3-16. Procijenjena vrijednost automobila kreće se između 255.000 i čak 290.000 eura.
Ovo nije bilo kakav primjerak – riječ je o osobnom automobilu Ayrtona Senne, kupljenom 1985., neposredno nakon njegova velikog trijumfa na Nürburgringu na utrci Race of Champions. Upravo je ta pobjeda označila početak njegove legendarne karijere.
Dana 12. svibnja 1984., mladi Senna, tada debitant u Formuli 1 s momčadi Toleman, dobio je poziv Mercedesa da nastupi u utrci povodom otvaranja nove Nürburgring GP staze. Na startu je bilo 20 vozača, među njima Niki Lauda, Alain Prost i Carlos Reutemann. Svi su vozili identične Mercedese u trkaćoj konfiguraciji.
U kišnim uvjetima Senna je šokirao svijet, Startao je treći, a pobijedio je Laudu i Prosta, dovezavši svoj automobil u boji Smoke Silver Metallic prvi kroz cilj, ispred čitave postave tadašnjih prvaka. Tada je odlučio da mora imati vlastiti 190.
Senna je svoj primjerak naručio izravno iz tvornice 1985. godine. Preuzeo ga je u Stuttgartu u društvu sunarodnjaka Mauricija Gugelmina i odvezao do svoje rezidencije u Esheru, u Engleskoj. Automobil u boji Smoke Silver Metallic s crnom kožnom unutrašnjosti dolazi s kompletnom originalnom dokumentacijom: tvorničkim računom, prometnim dozvolama i poreznim potvrdama na njegovo ime.
>> Galeriju fotografija i opis automobila možete naći ovdje.
Vozio ga je dvije godine, skupivši nešto manje od 45.000 kilometara, prije nego što ga je 1987. prodao, uoči preseljenja u Monako i prelaska u McLaren. Kroz godine automobil je nekoliko puta promijenio vlasnika, a današnji ga je vlasnik kupio 1996. i 2004. preselio u Australiju.
Danas automobil ima nešto manje od 250.000 kilometara i čuva posebne detalje poput potpisa Nikija Laude u motornom prostoru, dodanog tijekom VN Australije 2016. godine. Uz njega dolaze originalni alat, Becker Mexico radio, tvornički vatrogasni aparat i čak nikad otvorena kutija prve pomoći.
Za obožavatelje Ayrtona Senne, ovo je više od automobila – to je autentičan dio povijesti.
Podsjetimo, 190E 2.3-16 predstavljen je 1983. i temeljen je na Mercedesovu modelu W201. Razvijen u suradnji s Cosworthom, pokretao ga je 2,3-litreni četverocilindraš sa 16 ventila i snagom od 185 KS. Dolazio je s petstupanjskim Getrag mjenjačem u „dogleg" rasporedu, sportskim ovjesom, diferencijalom s ograničenim proklizavanjem i aerodinamičkim paketom sa spojlerima i proširenjima.
Ubrzanje do 100 km/h iznosilo je oko 7,5 sekundi, a maksimalna brzina 230 km/h – što ga je činilo najbržom Mercedesovom limuzinom tog vremena.
Priča je u 1990-ima dobila završnicu kroz izvedbe Evolution I i Evolution II, koje su Mercedesu donijele slavu i na cestama i u DTM prvenstvu.