Opel Frontera postala viralna. Razlog je što nema središnji ekran

Foto: Opel

DOK se proizvođači automobila natječu tko će u kabinu ugraditi veći zaslon i složeniju tehnologiju, nekolicina cjenovno pristupačnih modela odlučila je prkositi trendu. Jedan korisnik Reddita iz Njemačke pokrenuo je pravu lavinu komentara kada je objavio fotografiju novog Stellantisovog SUV-a koji u osnovnoj opremi uopće nema infotainment zaslon, a njegova objava ubrzo je postala viralna.

Potpuno nova Opel Frontera

Riječ je o novoj generaciji Opel Frontere, modelu koji dijeli samo ime sa svojim robusnim prethodnikom s ljestvičastom šasijom. Nova Frontera temelji se na modernoj gradskoj platformi koju dijeli s Citroenom C3 Aircross, a fokus je stavljen na praktičnost i dostupnost.

Prema službenom Opelovom konfiguratoru, početna razina opreme, nazvana "Edition", dolazi bez nekoliko stavki koje su standardne u bogatijim paketima GS i Ultimate. Najveća razlika je upravo nedostatak središnjeg ekrana osjetljivog na dodir.

Jednostavna tehnologija za nižu cijenu

Iako nema središnji zaslon, najpovoljnija Frontera ipak nudi 10-inčnu digitalnu instrument ploču ispred vozača. Na mjestu gdje se inače nalazi infotainment sustav, smješten je praktičan držač za pametni telefon.

Oprema uključuje osnovni radio, mikrofon za glasovne naredbe i pozive te dva prednja zvučnika, koji funkcioniraju povezivanjem telefona putem Bluetootha. Tu je i USB-C priključak za brzo punjenje, dok se ručnim klima uređajem upravlja putem klasičnih fizičkih gumba na središnjoj konzoli.

Neuwagen 2025. Radio ist ein optionales Extra.
byu/fakeprofil2562 inautomobil

Kupci koji ipak žele više tehnologije mogu se odlučiti za dodatne pakete. Tech paket donosi 10-inčni zaslon, navigaciju i stražnju kameru, Comfort paket dodaje grijana sjedala i volan, dok Design paket uključuje estetske dodatke poput bijelog krova i krovnih nosača.

Cijene osnovnog modela

Koliko je onda povoljna osnovna Frontera? Za model Edition s 1,2-litrenim hibridnim motorom kreće od 22.990 eura, dok električna verzija stoji 27.990 eura. Paket GS skuplji je dodatnih 2.000 eura na cijenu. Zanimljivo, Frontera je za 1.200 € povoljnija u Hrvatskoj nego u "matičnoj" Njemačkoj.

Rastući trend modela bez ekrana

Opel nije jedini proizvođač koji se vraća osnovama. Dacia je predvodnik ovog trenda, nudeći većinu svojih modela u osnovnoj opremi bez zaslona osjetljivog na dodir. Unutar Stellantisa, istu filozofiju slijede Citroën C3, C3 Aircross i Fiat Grande Panda.

Očekuje se da će i nadolazeći povoljni električni gradski automobili, poput nasljednika VW ID.Up-a i novog Renaulta Twingo, koristiti pametne telefone vozača za multimediju i navigaciju kako bi zadržali što nižu početnu cijenu.

Je li zaslon u autu zaista nužan?

Dok mnogi kupci vole izgled velikih infotainment sustava, dio vozača preferira jednostavnost korištenja vlastitog pametnog telefona, koji se lako ažurira. Postoji i praktična prednost: bez dominantnog zaslona, ključne kontrole poput klime i ventilacije ostaju fizičke, što ih čini jednostavnijima i sigurnijima za korištenje u vožnji.

Izvan Europe, modeli bez ekrana uobičajeni su u Japanu, Indiji i Južnoj Americi, dok je situacija potpuno suprotna u Kini, gdje kupci očekuju masivne zaslone i napredne tehnološke značajke u gotovo svim vozilima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.