Najveća VW-ova ofenziva u povijesti. Stiže 10 novih modela

Foto: Volkswagen

Volkswagen se priprema za jednu od najopsežnijih proizvodnih ofenziva u svojoj 87-godišnjoj povijesti. U sljedeće tri godine planiraju lansirati čak 10 novih električnih modela i onih s motorima s unutarnjim izgaranjem, čime u potpunosti preoblikuju svoju osnovnu ponudu. U pozadini usporavanja prodaje, dubokih rezova troškova i otpuštanja radne snage, cilj je vratiti njemačku tvrtku na staze stare slave, profitabilnosti i globalne konkurentnosti, piše Autocar.

U srcu ovog obnovljenog pohoda su ID.1, ID.2 i ID.2X, novi električni automobili s prednjim pogonom, zamišljeni kao duhovni nasljednici modela Up, Polo i T-Cross. Uz ovaj trio, njemačka tvrtka nastojat će na tržište izbaciti i druge električne automobile, poput električnog Golfa, ali i nadograditi svoju trenutnu ponudu najprodavanijih modela s klasičnim motorima.

Nova električna ulazna točka

U Volkswagenu smatraju da je ID.1 vjerojatno najvažniji od svih nadolazećih modela, posebice u kontekstu masovnog prihvaćanja električnih vozila. Predstavljen kroz koncept ID Every1, ovaj model je izvršni direktor Thomas Schäfer nazvao "posljednjim dijelom slagalice" u električnoj transformaciji tvrtke. "Ovo je automobil koji je svijet čekao", rekao je na njegovom predstavljanju u ožujku.

Proizvodni ID.1 trebao bi se na cestama pojaviti 2027. godine po cijeni od oko 20.000 eura, pozicionirajući se kao premium konkurent najjeftinijim električnim vozilima poput Dacije Spring. Ključ niske cijene leži u MEB Entry platformi, optimiziranoj za kompaktne električne modele, koju će prvi koristiti ID.2.

ID.1 će pokretati novorazvijeni prednji električni motor snage 94 KS, s ciljanom maksimalnom brzinom od 130 km/h i dosegom od najmanje 250 km iz LFP baterije od 38 kWh. Također, bit će prvi VW model s potpuno novom softverskom arhitekturom razvijenom u partnerstvu s američkim Rivianom.

Šef dizajna VW-a Andreas Mindt istaknuo je da dizajn ID.1 treba projicirati toplinu i pristupačnost. "Željeli smo mu dati prijateljsko lice - nešto što vas nasmiješi i prije nego što uđete", rekao je za Autocar. "Taj blago drski izraz sprijeda je namjeran. To je automobil s karakterom, a ne samo funkcionalni objekt."

Pristupačnost kao prioritet

Prije modela ID.1 stiže nešto veći ID.2, prvi automobil na novoj MEB Entry platformi. On će predvoditi pohod na cjenovno pristupačna električna vozila, a u prodaju kreće početkom sljedeće godine. Bit će osnova za novu obitelj električnih gradskih automobila Volkswagen grupe, koja će uključivati veći ID.2X, Cupru Raval i Škodu Epiq. Cilj je ponuditi automobile s cijenom ispod 25.000 eura kako bi bili konkurentniji od modela poput Peugeota e-208.

Snaga motora za ID.2 kretat će se od 158 KS do 187 KS, dok će sportska GTI verzija isporučivati oko 223 KS. Nudit će doseg do 450 km s baterijom od 56 kWh. Godinu dana nakon hatchbacka, u prodaju stiže i povišeni ID.2X, s robusnijim dizajnom i većim odmakom od tla.

Velike promjene za veće ID modele

Osim novih modela, Volkswagen će značajno ažurirati i postojeću ponudu. To počinje sljedeće godine s dva najprodavanija električna vozila: ID.3 i ID.4. Očekuje ih sveobuhvatna preobrazba iznutra i izvana kako bi se uskladili s novim dizajnerskim jezikom. Redizajnirani ID.3 trebao bi biti predstavljen u drugom kvartalu sljedeće godine, a ID.4 stiže kasnije 2026.

Schäfer je novi ID.4 opisao kao "stvarno lijep" automobil i "ogroman korak naprijed". Interno ga nazivaju električni Tiguan, što sugerira moguće spajanje imena. Istovremeno, Volkswagen je odlučio povući model ID.5 iz ponude od 2027. godine zbog slabe prodaje, u sklopu napora da se pojednostavi ponuda i fokusira na modele velikog volumena.

Ključna godina 2028.

Jedna od najvažnijih godina za rast prodaje električnih vozila VW-a bit će 2028., kada će njihov najpoznatiji model, Golf, konačno postati potpuno električan. Razvija se u Njemačkoj i bit će prvi model temeljen na novoj Scalable Systems Platform (SSP). Koristit će 800-voltnu arhitekturu, što će omogućiti napredniju tehnologiju baterija i brže punjenje. Električni Golf razvija se zajedno s električnom verzijom T-Roca, a oba će se proizvoditi u tvornici u Wolfsburgu.

Unatoč snažnom fokusu na električna vozila, VW će nastaviti prodavati i modele s motorima s unutarnjim izgaranjem. Ova strategija odražava sporiju tranziciju na električna vozila od očekivane. Tako će nadograđena verzija trenutnog Golfa i druga generacija T-Roca s klasičnim motorima biti lansirani krajem ove godine. Novi T-Roc bit će posljednji novi model s unutarnjim izgaranjem koji će Volkswagen predstaviti.

S njim će VW po prvi put uvesti i potpuni hibridni pogon, sličan onome u Toyoti Prius. Ovaj sustav kombinira benzinski motor s električnim motorom i baterijom, omogućujući vožnju na struju bez potrebe za vanjskim punjenjem. Ova tehnologija bit će dostupna i na drugim modelima poput Golfa i Tiguana, produžujući im životni vijek barem do 2033. godine.

VW je uložio 60 milijardi eura u daljnji razvoj modela s unutarnjim izgaranjem do kraja 2028.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.