Ford Fiesta je godinama bila jedan od najpopularnijih gradskih automobila, a kao rabljena i danas predstavlja primamljivu opciju zbog pristupačne cijene i agilnosti u vožnji. Ipak, na tehničkim pregledima pokazuje slabosti koje bi svaki kupac trebao znati. AutoBild donosi analizu dvije generacije i njihovih najčešćih problema.
Posljednja generacija Fieste (JHH) narasla je na 4,04 metra i donijela osjetno kvalitetnije materijale i bogatiju opremu. Prtljažnik nudi 292 litre, odnosno 1093 litre s preklopljenim sjedalima. Serijski dolazi s devet zračnih jastuka te asistentima za brzinu i održavanje trake. Redizajnom 2021. godine uvedena su serijska LED svjetla. Od 2018. godine dostupna je i "Active" verzija s povišenim podvozjem i robusnijim izgledom, koja koketira s mikro-SUV segmentom. Iako je Fiesta ugodan suputnik, padajuća linija krova ograničava prostor za glavu putnicima višim od 1,75 metara. Nakon 2020. u ponudi su ostali samo benzinski motori.
Nažalost, ova generacija nije bez problema. Na dugotrajnom testu Auto Bilda, model 1.0 EcoBoost s automatskim mjenjačem doživio je katastrofalan kvar motora zbog gubitka rashladne tekućine. Iz Forda tvrde da je uzrok problema u međuvremenu otklonjen. Zabilježeno je i nekoliko opoziva: zbog sigurnosnih pojaseva (2021.), separatora ulja (2022.), servo upravljača (2022.) te mogućeg otkazivanja upravljača (2023.).
Sedma generacija (JA8) bila je duga 3,95 metara i 40 kilograma lakša od prethodnika. Već u startu je serijski nudila ESP i zračni jastuk za koljena vozača. Redizajn iz 2013. donio je prepoznatljivu veliku prednju masku i nove motore, uključujući popularni 1.0 EcoBoost trocilindraš. Ovaj model se smatra solidnim automobilom za početnike.
Međutim, i ovdje ima mjesta za oprez. Kritike su se često odnosile na pomalo nemarnu izradu i elektroničke probleme. Vlasnici su se žalili na pražnjenje akumulatora, kvarove podizača prozora i blokiranje radija pri korištenju USB-a. Mjenjač s dvostrukom spojkom (Power-Shift) znao je trzati. Opozivi su se odnosili na neispravne kopče stražnjih pojaseva, prodiranje vode u modul grijača (uz rizik od požara) te gubitak rashladne tekućine koji je mogao uzrokovati pukotine na glavi cilindra.
Analiza s tehničkih pregleda otkriva ključne slabe točke. Kod novije Fieste (JHH) već na prvom pregledu mogu se pojaviti problemi s oprugama i amortizerima. Starija generacija (JA8) s godinama ima sve više nedostataka na ovjesu i zglobovima upravljača.
Obje generacije muče loše podešena kratka svjetla, što je čest razlog pada na tehničkom. S druge strane, kočioni sustav je pohvaljen kod oba modela – crijeva, vodovi i diskovi pokazali su se izdržljivima. Gubitak ulja se javlja, ali rjeđe od prosjeka klase, dok je kod starijeg modela čest problem ispušni sustav sklon hrđanju.
Ford je s novijom generacijom Fieste ispravio neke stare boljke, no stvorio je nove, poput preranog trošenja opruga i amortizera. Stariji modeli, posebice oni stariji od 10 godina, često imaju značajne nedostatke. Gotovo trećina 13-godišnjih Fiesti ne prođe tehnički pregled zbog dotrajalog ovjesa, zglobova upravljača i hrđavog ispuha. Kupnja se isplati, ali samo uz temeljitu provjeru ovih kritičnih točaka.