Kakav je polovni Hyundai Tucson?

Ilustracija: Shutterstock

Hyundai Tucson s godinama je postao jedan od ključnih igrača u iznimno popularnom segmentu kompaktnih SUV-ova. Njegovi prethodnici, prvi Tucson i model ix35, nudili su solidnu vrijednost za novac, no nisu bili bez mana. Najnovija generacija donijela je značajna poboljšanja, no na što točno trebate paziti ako razmišljate o kupnji rabljenog primjerka? Autobild je objavio detaljan pregled vrlina i mana temeljen na najnovijem izvještaju njemačkog TÜV-a.

Najnovija generacija (NX4, od 2020.)

Četvrta generacija Tucsona, predstavljena 2020. godine, donijela je revoluciju u dizajnu i tehnologiji. S dužinom od 4,50 metara, postao je prostraniji i vizualno atraktivniji, namećući se kao ozbiljna alternativa europskim konkurentima poput VW Tiguana.

Unutrašnjost je promišljena i ostavlja dojam kvalitete. U vožnji je izrazito udoban zahvaljujući mekanom ovjesu koji dobro upija neravnine, iako se u bržim zavojima može javiti osjećaj ljuljanja. Paleta motora je široka, od štedljivog dizelaša s 116 KS do snažnog plug-in hibrida s 265 KS.

Ipak, zabilježeni su problemi poput povremenog trzanja mjenjača s dvostrukom spojkom, a tijekom 2024. godine provedena su tri opoziva zbog imobilizatora, zračnih zavjesa i zaštite od priklještenja na stražnjim prozorima. Cijene rabljenih kreću od oko 22.000 eura.

Unutrašnjost četvre generacije Tucsona iz 2021. godine.

Prethodnik (TL, 2015. – 2020.)

Treća generacija, koja se vratila imenu Tucson, na tržištu je bila od 2015. do 2020. godine. S dužinom od 4,47 metara i prtljažnikom od 513 do 1503 litre, nudi zavidnu praktičnost. Već i osnovni model bio je dobro opremljen, uključujući LED dnevna svjetla, klima uređaj i sedam zračnih jastuka.

Ovaj se model dokazao kao udoban na dužim putovanjima, a nudio se s 1.6 benzinskim motorom sa i bez turba (132/177 KS) te s četiri turbodizelska motora snage od 116 do 185 KS. Glavni problem zabilježen je 2021. godine kroz opoziv zbog rizika od požara uzrokovanog preopterećenjem ABS modula. Na dugotrajnom testu Auto Bilda, model 2.0 CRDi zaslužio je vrlo dobru ocjenu. Rabljeni primjerci dostupni su već od 12.000 eura.

Začetnik popularnosti (ix35, 2010. – 2015.)

Nasljednik prve generacije Tucsona u Europi je nosio naziv ix35. Donio je moderniji dizajn, solidnu kvalitetu izrade i dobru osnovnu opremu. No, prostranost mu nije bila jača strana. Čvršći ovjes činio ga je agilnim u zavojima, ali i manje udobnim na lošijim cestama.

Najčešći problemi koji su mučili vlasnike bili su povezani s ispražnjenim akumulatorima i neispravnim elektropokretačima. Zabilježeno je i nekoliko opoziva: zbog mogućeg otkazivanja servo kočnice kod modela 1.7 CRDi, problema sa zatezačem pojasa na vozačevom sjedalu te zbog neadekvatno osiguranih 12-voltnih utičnica. Cijene za ovaj model kreću se od 5.900 eura.

Unutrašnjost ix modela iz 2010. godine

Presuda s tehničkog pregleda (TÜV)

TÜV izvještaj pokazuje jasan trend poboljšanja s novijim generacijama. Najnoviji Tucson (od 2020.) gotovo da nema mana na podvozju, dok prethodnik (TL) pokazuje blage slabosti na zglobovima upravljača. Model ix35 tu stoji osjetno lošije od prosjeka.

S druge strane, upravljački sustav i pogonske osovine pokazali su se vrlo izdržljivima kod svih generacija. Kod svjetala je vidljiv napredak, no kod starijih modela nakon četvrtog tehničkog pregleda kvarovi postaju učestaliji. Kočioni sustav je kod najnovijeg modela besprijekoran, dok starije generacije muči ručna kočnica, a kod ix35 i radna kočnica te diskovi.

Zanimljivo, jedina izraženija mana najnovijeg modela je curenje ulja iz motora, koje se javlja dvostruko češće od prosjeka.

Zaključak: Isplati li se kupnja?

Hyundai Tucson predstavljen 2020. godine pokazao se kao gotovo uzoran automobil, s iznimkom spomenutog curenja ulja. Njegov prethodnik (2015.-2020.) također je solidan izbor, no treba obratiti pažnju na stanje kočnica i upravljačkog sustava.

Najstariji u ovoj priči, ix35, zahtijeva najviše opreza pri kupnji jer pokazuje najviše slabosti. U konačnici, Tucson je dokazao da je sazrio u pouzdan i poželjan SUV, no kao i kod svake kupnje rabljenog vozila, detaljan pregled je ključan.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.