FOTO Ovako izgleda tunirani Ferrari 12Cilindri s detaljima od zlata

Foto: Novitec

FERRARI je sam po sebi umjetničko djelo na kotačima, jasan statusni simbol koji briše bilo kakve naznake prosječnosti. Tunirane verzije idu nekoliko koraka dalje.

Dok Mansory na istom modelu često dolazi do vizualne točke boli, Novitec bira daleko suptilniji pristup. Naglasak nije na kiču nego na kvaliteti zvuka, aerodinamici i detaljima. U skladu s aktualnom raspravom o tome nestaju li Ferrarijevi motori s unutarnjim izgaranjem zauvijek, Novitec donosi vlastitu poruku, izrađenu u metalu, karbonskim vlaknima i čistoj magiji izgaranja.

Karbonski potpis

Karbonska vlakna ostaju glavni element abecede estetike. Prednji spojler, stražnji difuzor i bočni pragovi izrađeni su od vidljivog karbona, postavljenog toliko precizno da izgleda kao da ih je Ferrari osobno odobrio. Tu su i karbonski umetci na poklopcu motora i retrovizorima te diskretni otvori za zrak koji dodatno izoštravaju linije vozila. Ukupan dojam postaje manje barokni, a više GT3.

Za kotače Novitec koristi američku kovačku tehnologiju. Vossen isporučuje NF11 naplatke, promjera 21 inč sprijeda i broj veće straga. Njihove tanke dvostruke krakove vizualno izdužuju 12Cilindri, dok sportske opruge spuštaju automobil za otprilike 30 milimetara.

Vrhunska tehnika u ispušnom sustavu

Najveća atrakcija, kao i obično, nalazi se na stražnjem dijelu. Novi ispušni sustav nije samo prigušivač, nego prava inženjerska minijatura koja bi se bez srama uklopila i u Formulu 1. Novitec ga izrađuje po izboru od nehrđajućeg čelika ili Inconela, visokokvalitetne legure nikla i kroma koja ostaje stabilna i pri temperaturama iznad 1000 stupnjeva Celzija. Riječ je o materijalu koji se inače koristi u turbinama ili raketama, a sada i u stražnjem dijelu Ferrarija.

Završeci ispuha dimenzija 112 x 100 milimetara elegantno se stapaju s dizajnom stražnjeg kraja. Po želji se mogu naručiti u crnoj izvedbi ili presvučeni 999-karatnim zlatom. Iako to zvuči blještavo, ima sasvim racionalnu funkciju: zlato bolje provodi toplinu i osigurava ravnomjerniju raspodjelu temperature.

Preko sustava s preklopnim zaklopkama zvuk se može prilagoditi od suzdržanog tutnjanja do pravog V12 spektakla. Nema umjetnog zvučnog pojačavanja, već samo nadglasavanje zbora usisa i izgaranja.

Dorade u radu motora i personalizacija interijera

Povećanja snage za 6,5-litreni V12 još su u pripremi, no već i sam ispušni sustav donosi osjetne promjene u odzivu i krivulji okretnog momenta. U kombinaciji s lakšim sportskim katalizatorima motor reagira oštrije, a zvuči dotjeranije.

U interijeru Novitec kao i uvijek nudi potpunu slobodu: koža, alcantara, karbonski detalji, sve prema željama kupaca. Time 12Cilindri ostaje pravi gran turismo, ali jedan koji se vizualno i zvučno jasno izdvaja od tvorničkog modela.

Novitec je i prethodno dokazao da majstorski balansira između suzdržanosti i odvažnosti, što potvrđuju i njihovi projekti na modelima Ferrari 296 GTS, SF90 Stradale, F8 Tributo i 812 Superfast.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.