Mercedes predstavio C klasu s malenim motorom snažnim preko 400 KS

Foto: Mercedes

JOŠ donedavno sve ispod šest cilindara je bilo zabranjeno u svijetu prestižnih sportskih automobila. A onda je stigao dvolitreni agregat iz Mercedesa koji uz električnu pomoć nudi čuda. 

Tako barem vjeruju u Mercedesu kad su čak i prestižni SL opremili takvim pogonom. Sada je na red stigla i C klasa, koja prvi put gubi V6 opciju i prelazi na četiri cilindra. Ali ne bilo kakva jer 2.0 motor uz pomoć "električnog turba" ovdje daje preko 400 KS. 

Konkretno, radi se o 408 KS motora kodnog imena M139, gdje se na dodatnih 14 KS 48V sustava starter-generator može računati na kratke periode tijekom ubrzanja i krstarenja. Prevedeno, ovo je više čak i od donedavno lansiranog SL 43 koji raspolaže s 381 KS. Veći je i okretni moment te je sada 500 nm pri 5000 o/min. 

Mjenjač je devetstupanjski, ali ovdje vozač računa na 4matic pogon na sve kotače. Stoga je osjetno bolje i ubrzanje koje do 100 km/h traje 4.7 sekundi. Ono bitno je da ova C klasa i dalje drži korak s direktnim rivalima, BMW-om M340i i Audijem S4. 

Vrijedi reći kako gubitak dva cilindra ne znači ujedno i gubitak vizualnog identiteta. AMG-ova ikonografija je tu, počevši od Panamericana maske pa preko debljih pragova i 18-inčnih naplataka na boku sve do četverostrukog ispuha straga. 

Jednako upečatljiv je automobil i iznutra. Nudi se sve uključujući atraktivna sportska sjedala s crvenim prošivima te specifično uređen AMG-ov kokpit s posebnim funkcijama i AMG Track Pace telemetrijom koja prati sve, od prolaznih vremena do kuta upravljača i sile pritiska papučice akceleratora. 

Iz poglavlja tehnike spomenimo adaptivni ovjes, ali i zakretne stražnje kotače. Sve u svemu, novi C43 bi trebao biti jako brz kroz zavoje. Stoga je jedino otvoreno pitanje kako će zvučati kraj rivala sa šest cilindara, posebno s obzirom na startnu cijenu od oko 65.000 eura. Stvar bi mogao spasiti AMG Real Performance Sound sustav, koji prenosi zvuk u kabinu, ali se plaća dodatno. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.