PRVI komercijalni BMW s pogonom na sve kotače na europske ceste stigao je 1985. godine.
I odmah jedna zanimljivost. I da, baš prvi BMW s pogonom na sve kotače (Leichter Einheits-PKW) imao je gotovo istu oznaku, ali civil ga nije mogao voziti. Bio je to 325, a proizvodio se od 1937. do 1940. godine kao potpora Wehrmachtu.
Na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) 1985. u Frankfurtu predstavljen je BMW 325i s pogonom na sve kotače. Oznaka tog modela iz serije E30 bila je: iX. Iako se tehničke posebnosti novog modela na prvi pogled nisu vidjele, već pri prvim probnim vožnjama stručni su novinari jasno osjetili dinamičnu orijentaciju vozila.
325iX je sada stigao kao potpora svim avanturistima koji su sigurno htjeli voziti na skijanje, voziti makadamskim putevima ili samo iskusiti neku drugačiju dinamiku.
BMW-ova tehnologija pogona na sve kotače nije služila samo poboljšanju trakcije na neasfaltnim podlogama ili u nepovoljnim vremenskim uvjetima, već je od samog početka bila usmjerena na povećanje vozne dinamike, osobito u zavojima. Redakcija časopisa Auto Zeitung nakon testiranja zaključila je: "Kad je riječ o voznim svojstvima, novi je prvak BMW."
Stalni pogon na sve kotače raspoređivao je pogonski moment u omjeru 37:63 između prednje i stražnje osovine. Ubrzo je model dobio oznaku BMW 325iX i od 1988. bio je dostupan i kao karavan ("touring"), u tada uobičajenom pisanju malim slovima sve do serije E46.
Podsjetimo, auto pokreće redni šestak zapremnine 2,5 litre koji razvija 170 KS pri 5800 o/min, uz 222 Nm okretnog momenta pri 4300 o/min. Benzinac je uparen s Getragovim peterostupanjskim ručnim mjenjačem. BMW 325iX teži 1300 kilograma, a do 100 km/h ubrzava za 9,2 sekunde. Najveća brzina je 212 km/h.
Zadovoljstvo vožnje E30 s pogonom na sve kotače nije bilo jeftino: dok je obična limuzina 325i u srpnju 1988. koštala 40.700 DEM, 325ix bio je znatno skuplji – 49.250 DEM. Slično je bilo i kod karavana: 325ix Touring koštao je 54.800 DEM, dok je 325i stajao 46.200 DEM.
Ukupno je BMW proizveo 29.589 limuzina 325ix i 5.273 karavanske izvedbe 325ix Touring. Najpoznatiji vlasnik jednog 325ix bio je, usput rečeno, bivši bavarski premijer Franz Josef Strauß.
Tri godine kasnije, BMW je predstavio model s pogonom na sve kotače i u Seriji 5 (525iX). Po prvi put, raspodjela snage između osovina bila je elektronički kontrolirana. Novo razvijeni sustav koristio je višelamelske spojke koje su omogućavale da se osnovna raspodjela snage od 36:64 (prednja prema stražnjoj osovini) neprimjetno i automatski prilagođava uvjetima vožnje.
Kao što znamo, kraj milenija označio je premijeru SAV (Sports Activity Vehicle) koncepta, a koji je izrodio prvi u nizu, model X5.