Henry Ford, američki industrijalac i osnivač Ford Motor Company, ostavio je neizbrisiv trag u povijesti automobilizma. Njegova vizija masovne proizvodnje učinila je automobile dostupnima širokim masama, a ključni trenutak u njegovoj karijeri bila je prodaja prvog automobila Ford Motor Companyja.
Henry Ford osnovao je Ford Motor Company 16. lipnja 1903. godine u Detroitu, Michigan, zajedno s grupom investitora, uključujući braću Dodge, Johna S. Graya, Jamesa Couzensa i druge. Tvrtka je započela s kapitalom od 28.000 dolara, a Ford je imao 25,5% udjela, što mu je omogućilo značajan utjecaj na poslovanje. Cilj je bio proizvoditi pouzdane i pristupačne automobile za prosječnog potrošača, za razliku od skupih vozila namijenjenih bogatašima, što je bila uobičajena praksa tog doba.
Prvi automobil koji je Ford Motor Company proizveo bio je Ford Model A, jednostavno, ali pouzdano vozilo pokretano dvocilindričnim motorom snage 8 konjskih snaga. Model A bio je dizajniran za praktičnost, s drveno-čeličnim okvirom i otvorenom kabinom za dvoje ili četvero putnika.
Maksimalna brzina vozila bila je oko 45 km/h, što je za to vrijeme bilo impresivno. Cijena automobila kretala se između 750 i 850 dolara, ovisno o konfiguraciji, što ga je činilo relativno pristupačnim.
Ford Motor Company prodao je svoj prvi automobil, Ford Model A, 23. srpnja 1903. godine zubaru Ernestu Pfenningu iz Chicaga. Vozilo je prodano za 850 dolara, a ovaj događaj označio je početak Fordove misije da automobile učini dostupnima široj publici. 850 dolara iz 1903. godine ekvivalentno je otprilike 28.000 do 30.000 dolara u 2025. godini, ovisno o specifičnom indeksu i metodologiji proračuna.
Prodaja je bila značajna jer je dokazala da Fordova vizija proizvodnje jeftinih i pouzdanih automobila ima tržišnu potporu. Tvrtka je u početku proizvodila male količine automobila u tvornici u Mackovoj aveniji u Detroitu, gdje su dva ili tri radnika sklapala vozila koristeći dijelove naručene od drugih proizvođača, poput braće Dodge.
Prije osnivanja Ford Motor Companyja, Henry Ford imao je nekoliko neuspješnih poslovnih pothvata. Godine 1899. osnovao je Detroit Automobile Company, koja je propala zbog nesuglasica s investitorima i visokih troškova proizvodnje.
Unatoč tome, Ford je stekao iskustvo u konstruiranju automobila, posebice kroz svoj prvi samostalni projekt, Ford Quadricycle, završen 1896. godine. Quadricycle, mali automobil na etanolski pogon s četiri biciklističke gume, bio je ključan za Fordov razvoj kao inženjera i izumitelja.
Godine 1901. Ford je privukao pažnju javnosti pobijedivši u utrci s automobilom "999", što mu je osiguralo dodatne investitore za osnivanje Ford Motor Companyja.
Nakon prodaje prvog Modela A, Ford je nastavio usavršavati dizajn svojih automobila, uvodeći modele B, C i F. Međutim, pravi preokret dogodio se 1908. godine s predstavljanjem Modela T, koji je postao simbol fordizma – sustava masovne proizvodnje na pokretnoj traci. Ovaj sustav, uveden 1913., omogućio je dramatično smanjenje troškova proizvodnje, čime je Model T postao dostupan milijunima Amerikanaca.
Prodaja prvog Fordovog automobila 1903. godine bila je samo početak. Fordova inovacija u masovnoj proizvodnji, uključujući pokretnu traku i standardizirane dijelove, revolucionirala je automobilsku industriju.
Do 1918. godine Ford je proizvodio polovicu svih automobila u Sjedinjenim Američkim Državama, a Model T prodan je u 15 milijuna primjeraka do 1927. godine. Fordova mreža dilera i fokus na pristupačnost učinili su automobile svakodnevnim dijelom života, potičući razvoj infrastrukture i modernizaciju društva.