BMW, Nissan i drugi u utrci za električnim vozilima s dometom preko 600 milja

Baterije u čvrstom stanju mogle bi revolucionirati industriju električnih vozila (EV), a najveći svjetski proizvođači automobila intenzivno ulažu u njihov razvoj.

Baterije u čvrstom stanju mogle bi omogućiti električnim vozilima domet veći od 600 milja (965 kilometara) uz manje i lakše ćelije. Nissan i Toyota planiraju komercijalizirati ove baterije u sljedeće dvije godine, ali još uvijek postoje značajni izazovi - od kašnjenja u vremenskim rokovima do tehnoloških prepreka za masovnu proizvodnju.

Baterije u čvrstom stanju već su godinama veliko obećanje u svijetu električnih vozila. Entuzijasti i stručnjaci predviđali su da će one učiniti trenutne kemijske sastave baterija poput LFP i NMC praktički zastarjelima, no taj revolucionarni proboj još uvijek čekamo.

Unatoč tome, najveći svjetski proizvođači automobila ne odustaju od razvoja ove tehnologije. Tvrtke poput BMW-a, Mercedes-Benza i Stellantisa nastavljaju ulagati značajna sredstva u tehnologiju baterija u čvrstom stanju, privučeni mogućnošću električnih vozila koja bi mogla prijeći više od 1.000 km s jednim punjenjem.

BMW je nedavno započeo testiranje posebno opremljenog prototipa i7 u Münchenu s velikoformatnim ćelijama u čvrstom stanju američke tvrtke Solid Power. Ove ćelije koriste elektrolite na bazi sulfida i bit će korištene u budućim modelima Neue Klasse ovog proizvođača. Međutim, masovna proizvodnja ovih automobila neće početi prije 2030-ih.

Konkurent iz istog grada, Mercedes-Benz, također radi na vlastitim električnim vozilima s baterijama u čvrstom stanju. U veljači je započeo testiranje prerađenog EQS-a u stvarnim uvjetima, koristeći bateriju tvrtke Factorial Energy, s kojom Mercedes surađuje već nekoliko godina.

Prema navodima Auto Newsa, ova nova baterija imat će 25% više energije od trenutnih paketa. Također će biti lakša i kompaktnija. To će utjecati i na dizajn budućih Mercedes modela s baterijama u čvrstom stanju, prema riječima voditelja razvoja baterija u Mercedesu, Uwea Kellera.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.