Mercedes-Benz 300 SL ostaje upamćen kao jedan od najznačajnijih sportskih automobila 20. stoljeća.
Nakon završetka Drugog svjetskog rata Mercedes-Benz se suočavao s izazovom obnove svog ugleda i tržišne pozicije. Njemačka je bila u fazi oporavka, a automobilska industrija tražila je načine za povratak na svjetsku scenu. U tom kontekstu, Mercedes-Benz je odlučio razviti sportski automobil visokih performansi koji bi demonstrirao tehnološku izvrsnost i ponovno uspostavio marku kao lidera u automobilskoj industriji.
Mercedes-Benz 300 SL predstavljen je 12. ožujka 1952. godine kao trkaći automobil s oznakom W194. Njegova konstrukcija bila je revolucionarna za to vrijeme:
Jedna od najznačajnijih inovacija bila je uvođenje 3.0-litrenog šestocilindričnog motora s direktnim ubrizgavanjem goriva, što je bila novost u serijskoj proizvodnji automobila. Ovaj sustav omogućio je povećanje snage na 215 KS, što je cestovnu verziju 300 SL-a činilo jednim od najbržih automobila svog vremena, s maksimalnom brzinom od preko 225 km/h.
Trkaća verzija 300 SL-a, poznata kao W194, postigla je značajne uspjehe:
Potaknut uspjesima na trkaćim stazama i interesom tržišta, posebno američkog uvoznika Maxa Hoffmana, Mercedes-Benz je 1954. godine predstavio cestovnu verziju 300 SL-a na sajmu automobila u New Yorku. Ovaj model zadržao je mnoge trkaće karakteristike, ali je bio prilagođen za svakodnevnu upotrebu, što je privuklo brojne entuzijaste i kolekcionare.
Važno je spomenuti tragičnu nesreću na utrci 24 sata Le Mansa 1955., gdje je Mercedes-Benz 300 SLR, trkaća verzija bazirana na 300 SL-u, sudjelovao u najtežoj nesreći u povijesti motosporta. Francuski vozač Pierre Levegh izgubio je kontrolu nad vozilom, što je rezultiralo smrću 83 gledatelja i ozljedama više od 120 osoba. Ova tragedija imala je dubok utjecaj na sigurnosne standarde u automobilizmu i dovela je do povlačenja Mercedesa iz motosporta na 30 godina.
Mercedes-Benz 300 SL postavio je nove standarde u automobilskoj industriji:
Danas je 300 SL jedan od najpoželjnijih klasičnih automobila, s cijenama koje dosežu milijunske iznose na aukcijama.