Benzinski Porsche Macan će dobiti nasljednika

Foto: Ilustracija

Porsche je prošle godine morao povući originalni Macan iz Europe – ne zato što je to želio, nego zato što je morao. Benzinski crossover nije zadovoljio nova pravila sigurnosti (GSR2) koja su stupila na snagu u srpnju 2024., pa je Zuffenhausen bio prisiljen ugasiti svoj najprodavaniji model na Starom kontinentu. Macan se i dalje prodaje na tržištima koja ne primjenjuju GSR2 propise, ali mu se bliži kraj – proizvodnja će završiti iduće godine. Nakon toga slijedi – novi benzinski crossover.

Povratak konvencionalnim pogonima

Porsche je ranije ove godine najavio da razmatra potpuno novi model s klasičnim motorom, u sklopu ulaganja u benzinsku i hibridnu tehnologiju. Ta je odluka sada potvrđena – novi crossover na benzinski i hibridni pogon stiže na tržište 2028. godine.

Tijekom predstavljanja poslovnih rezultata za prvu polovicu 2025., izvršni direktor Oliver Blume najavio je da će novi SUV biti "vrlo tipičan Porsche za taj segment, ali jasno različit od električnog Macana". Tvrtka ubrzava razvoj kako bi ga dovela na tržište u rekordnom roku.

Tehnička osnova novog modela

Iako Blume nije otkrio kako će model biti spreman do 2028., vjerojatno će koristiti Volkswagenovu novu platformu Premium Platform Combustion (PPC), na kojoj je napravljen i novi Audi Q5. To ne bi bilo iznenađenje jer je i postojeći Macan izgrađen na staroj Q5 platformi, a Porsche je već poručio da će novi model "iskoristiti sinergije" unutar VW grupe.

Najnoviji Q5, prvi SUV na PPC arhitekturi, dolazi s benzinskim i dizelskim četverocilindrašima, plug-in hibridnim opcijama i snažnijim V6 motorom od 3.0 litre s 362 KS u modelu SQ5. Još nije poznato hoće li Porscheov novi crossover pratiti Q5/SQ5 ponudu, ali dizel je isključen jer je Porsche još 2018. nakon Dieselgatea napustio tu tehnologiju.

Dizajn i pozicioniranje

Dizajn novog modela još se drži u tajnosti, no Blume kaže da će imati "prepoznatljiv Porscheov profil" i veličinu sličnu Macanu. Ime Macan ubuduće će biti rezervirano isključivo za električnu drugu generaciju koja dolazi nakon što se originalni model povuče 2026., što znači da će između benzinskog Macana i električnog nasljednika postojati dvogodišnja praznina.

Porsche isprva nije planirao razvijati još jedan SUV s motorom na unutarnje izgaranje, računajući na uspjeh električnog Macana. No, slabiji od očekivanog rast prodaje električnih vozila natjerao je upravu da promijeni planove i vrati se klasičnim pogonima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.