Analitičar za mehaničke popravke s 15 godina iskustva otkrio je pet marki automobila koje, prema njegovim riječima, najčešće završavaju u servisu. Zbog toga kupcima preporučuje da ih izbjegavaju, piše Motor1.com.
Korisnik TikToka Yonatan (@yon__atan), koji je certificirani ASE (National Institute for Automotive Service Excellence - američki institut koji dodjeljuje međunarodno priznate certifikate mehaničarima i tehničarima) automobilski stručnjak, podijelio je svoje viđenje u nedavnoj objavi. "Želio sam snimiti ovaj video kako bih prešao preko pet marki koje svakodnevno viđam na svom poslu kao viši analitičar potraživanja za mehaničke popravke", objasnio je. Njegov savjet je jasan: "Ove marke bih preporučio da izbjegavate i ne kupujete – osim ako nemate potpuni, dijamantni, super platinasti ugovor o servisu za mehaničke kvarove. Viđam ove marke iz dana u dan u gomilama."
@yon__atan Reposted for educational* purposes 😛 #fyp #fypシ #automotive #mechanic #carbuyingtips ♬ original sound - yonatan
Na petom mjestu nalaze se Volkswagen i Audi, za koje Yonatan kaže da bilježi velik broj zahtjeva za popravak.
"Iako vidim veliki broj potraživanja za ove marke, ne vidim ih zbog katastrofalnih kvarova", pojašnjava. "Potraživanja koja se prijavljuju više su za održavanje nego za bilo što katastrofalno." Najčešći problemi uključuju curenje ulja i drugih tekućina, probleme s poklopcima razvoda, karterima ulja i poklopcima ventila, čiji je popravak često radno intenzivan.
Glavna Yonatanova briga kod Forda su problemi s fazatorima bregaste osovine koji muče njihove EcoBoost motore. "Hoćete reći da ste kupili Raptor EcoBoost od 100.000 dolara i da odmah s kamiona zvecka? To mi je ludo", komentira.
Osim toga, navodi kako često viđa neispravne sklopove kvačila te prodor rashladne tekućine u četverocilindrične EcoBoost motore, što rezultira potrebom za potpunom zamjenom motora. Dodaje i probleme s curenjem ulja u turbopunjače te kvarove pumpi za vodu.
Iako je i sam ljubitelj GM-a, Yonatan priznaje da ga je ova marka razočarala u posljednjih šest do sedam godina. "Za tog proizvođača stvarno nema opravdanja", kaže, ističući desetljetni problem s Active Fuel Management (AFM) sustavom, bregastom osovinom i podizačima. "I još uvijek to nisu popravili niti pronašli rješenje. Krivili su EPA-u, krivili koga god. Ali GM je imao dovoljno vremena da riješi ovaj problem i nisu", kritičan je.
Spominje i vlastito iskustvo sa Silveradom iz 2019. i problematičnim 8-stupanjskim mjenjačem. "Mnogo problema koje GM odbija popraviti. Radije bi platili naknade nego stvarno riješili problem."
Stellantis, matična tvrtka marki kao što su Dodge, Chrysler, Fiat, Jeep, Ram i Alfa Romeo, nalazi se na drugom mjestu. Prema Yonatanovom mišljenju, cijela je grupacija "jednostavno smeće". Jedina iznimka su SRT Hellcat modeli, s kojima, kako kaže, nema previše problema. Za motore 3.6 Pentastar i 5.7 Hemi navodi niz problema: "probleme s hladnjakom ulja, probleme s ispušnim granama, kuckanje ventila na oba pogonska sklopa, probleme s mjenjačem, hladnjakom, kondenzatorom. Nazovite to kako hoćete."
Dodaje i probleme s elektronikom i delaminacijom zaslona radija. "Jednostavno imate toliko problema s kvalitetom da to nema smisla."
Na vrhu liste su Kia i Hyundai, za koje Yonatan poziva američke potrošače na izniman oprez. Iako su mu europski kupci u komentarima pisali da je Kia u Europi superiorna, on ističe probleme s jamstvom na američkom tržištu.
"Ovdje dobivate 10-godišnje jamstvo na pogonski sklop od 160.000 kilometara za prvog vlasnika. Čim se to proda kao rabljeno, pada na 5 godina i 100.000 kilometara", objašnjava. To se, kaže, odražava na njegov posao.
"Bavim se s toliko potraživanja motora da to nije ni smiješno. Imate probleme s motorima, mjenjačima, elektronikom i općenito problemima s kvalitetom", tvrdi.
Navodi kvarove ležajeva klipnjače, probleme s razvodnim lancem, potrošnju ulja i nakupljanje ugljika. "Jednostavno ne prestaje s kvarovima njihovih motora", zaključuje i preporučuje kupnju najboljeg mogućeg jamstva ako se ipak odlučite za jedan od njihovih modela.