Američka kompanija: Ovi auti su sudjelovali u najviše smrtonosnih nesreća u SAD-u

Ilustracija: Shutterstock

Američki Institut za sigurnost na cestama (IIHS) redovito dodjeljuje prestižne nagrade najsigurnijim automobilima na tržištu. No, što je s onima na suprotnom kraju ljestvice - modelima koji su, statistički gledano, najopasniji? Iako takve "crne liste" nećete naći u službenim publikacijama, podaci ipak postoje, a njihova analiza otkriva vrlo iznenađujuće zaključke.

Američka kompanija iSeeCars je detaljno obradila podatke američke Nacionalne agencije za sigurnost prometa na autocestama (NHTSA). Dobili smo uvid u to koji su automobili najčešće sudjelovali u nesrećama sa smrtnim ishodom. Međutim, krivnja rijetko leži isključivo na dizajnu samog vozila.

Analitičari su proučili broj nesreća sa smrtnim ishodom na milijardu prijeđenih kilometara. Prosjek za sva vozila iznosi 2.8, no modeli s ove liste daleko ga premašuju. Ovo je popis 23 modela s najvišom stopom fatalnih nesreća:

  1. Hyundai Venue - 13.9
  2. Chevrolet Corvette - 13.6
  3. Mitsubishi Mirage - 13.6
  4. Porsche 911 - 13.2
  5. Honda CR-V Hybrid - 13.2
  6. Tesla Model Y - 10.6
  7. Mitsubishi Mirage G4 - 10.1
  8. Buick Encore GX - 9.8
  9. Kia Forte - 8.1
  10. Buick Envision - 8.0
  11. Kia Soul - 7.3
  12. Toyota Corolla Hybrid - 7.3
  13. Chevrolet Camaro - 7.3
  14. Nissan Versa - 7.2
  15. Kia K5 - 7.1
  16. Kia Seltos - 6.8
  17. Ford Bronco - 6.6
  18. Ford Bronco Sport - 6.2
  19. Dodge Charger - 6.1
  20. Toyota Prius - 5.9
  21. Tesla Model S - 5.8
  22. Infiniti Q50 - 5.8
  23. Toyota Venza - 5.6

Veličina vozila

Podaci NHTSA-e jasno pokazuju da veličina vozila igra ključnu ulogu u ishodu nesreća. Manji automobili u prosjeku bilježe znatno višu stopu smrtnosti (3.6) u usporedbi sa srednjim (2.5) i velikim vozilima (2). Problem nije nužno u njihovoj sigurnosnoj opremi ili konstrukciji, već u čistoj fizici - u sudaru s osjetno većim i težim vozilom, poput SUV-a ili kamioneta, putnici u manjem autu jednostavno izvlače deblji kraj.

Opasni, a zapravo sigurni?

Vodeći Hyundai Venue, s čak 13.9 smrtnih slučajeva na milijardu kilometara, tjera na pitanje što s tim automobilom nije u redu? Odgovor je: gotovo ništa. Zapravo, mnogi automobili s ove "liste srama" imaju izvrsne ocjene na službenim testovima sigurnosti, piše Carbuzz.

Ako usporedimo prvih deset modela s njihovim ocjenama, slika postaje puno jasnija. Kao što studija pokazuje, većina ovih modela nositelji su prestižnih IIHS Top Safety Pick nagrada i imaju visoke ocjene sigurnosti. Drugim riječima, neki od statistički najopasnijih automobila na cesti ujedno su i među najsigurnijima po pitanju konstrukcije.

Ako nije do auta, tko je onda krivac?

Činjenica da se sportski automobili poput Chevrolet Corvette i Porschea 911 nalaze pri samom vrhu ove liste otkriva dio priče. Istraživanja pokazuju da kombinacija velike snage i relativno pristupačne cijene (pogotovo na tržištu rabljenih) privlači vozače sklonije bržoj i riskantnijoj vožnji. S druge strane, tu su i iznimno povoljni automobili poput Mitsubishija Mirage, koji se često koriste kao "radni konji" bez previše brige i pažnje.

Naravno, ne treba generalizirati - mnogi vlasnici ovih modela savjesni su i oprezni vozači. Ulogu igra i veličina uzorka. Primjerice, Toyota u SAD-u proda višestruko više modela Corolla Cross nego Hyundai modela Venue. To znači da jedna fatalna nesreća ima znatno veći utjecaj na statistički prosjek za Venue nego što bi imala za popularniju Corollu.

Na kraju se priča uvijek svodi na isto: ljudski faktor. Prebrza vožnja, korištenje mobitela i druge smetnje za volanom uzrok su ogromnog broja tragedija. Prema podacima NHTSA-e, samo u 2023. godini nepažljiva vožnja odnijela je 3.275 života, a prekoračenje brzine, kao vodeći uzrok, čak 11.775. Proizvođači automobila imaju zadatak konstruirati vozilo koje će vas zaštititi u slučaju nesreće. Moderni sustavi za izbjegavanje sudara pomažu, ali nisu svemogući. Sprječavanje nesreće i dalje je, prije svega, odgovornost samog vozača.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.